Tsb Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Er i sverige nå, å tenker å dra innom barnas hus Der har de 25 % på alle bilstoler til barn, men jeg dveler med meg selv om hvilken bilstol som vil være "best".. bilstolene som tarr 0-13 kg, eller 0-18 kg.. 0-13 er jo de minste, og jeg mener de er best i forhold til sitte/liggstilling, sikkerhet i forhold til nakke å rygg.. 0-18 kg er litt større etter som jeg ser.. og der har min svigersøster utalt seg om at hun mener de minste er unødvenig, da barnet vil vokse fort ut av stolen, å 0-18 vil "vare" lengre.. men jeg aner ikke hvordan det er med disse stolene i forhold til sitte/ Ligge- stilling.., og i forhold til nakke å rygg.. Min samboer har heldigvis ikke hørt henne si det om barnestolen enda, da han er lett påvirkelig at hva søsteren sier.. så tenkte å høre hva andre gravide tenker om dette.. så kanskje jeg får noen meninger å argumenter.. ?
2små,rosa&blå Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Vi har maxi kozy og er veldig fornøyd med den. Den er lett å ta ut og inn, og kan brukes med og uten isofix tror jeg. Den er også forholdsvis lett og man kan bruke den som "vippestol" Om man fek.s må ha med seg babyen inn til tannlegen eller i et kort møte. Fungerer flott til nyfødt så lenge man har i nyfødtputa. Jenta mi er ganske liten, så brukte den i over et år. Om du ikke vil bruke så mye penger på en "baby" bilstol kan du kjøpe maxi kozy på finn til rundt 500 kr. Ser de er til salgs der hele tiden (-:
Petrine +spire=❤ Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Jeg ville helt klart gått for en babystol 0-13 kg. Denne er mer tilpasset spebarnet og du kan, ikke minst bære det med deg. På noen vogner kan endel av babysetene også klikkes på vognunderstellet.Dette er veldig praktisk for en kjapp tur på butikken el. Om du en gang skal ta taxi eller buss tar du bare med setet og er sikker på at barnet er skikkelig sikret. Dette kan du ikke gjøre med ett sete som er fra 0-18 kg. Når barnet kommer til rundt 13 kg er det ca 1 år. Jeg mener personlig at sikkerhet ikke kan måles i penger. Ja seter er dyre, men om ulykken skulle være ute vil jeg vite at jeg gjorde mitt beste for å sikre barnet. På ett tidspunkt må dere uansett ha nytt sete, men da kan dere gå for de fra 9-25 eller 9-36.
Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 vi har akkurat kjøpt besafe izisleep har ikke fått prøvd det ennå, siden gullet kommer om ca 50dager.. men jeg har selv jobbet litt på barnas hus for en stund siden, og falt pladask for det setet. det er litt tyngre enn maxi cosi sitt, men til gjengjeld er det 5cm lenger, og bedre polstret.. det kan også kombineres med div vogner som hun over her sier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå