Gå til innhold

Teste seg for klamydia,på ferie i Norge ,hvordan gjør man det? U/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nei men seriøst Hi, det er noe på internett som heter google. Du finner det på www.google.no

I søkefeltet på siden du får opp, skriver du klamydiatest og trykker enter.

Så ser du hvilke treff du får opp ... Hvilken ubebodd del av verden har du vært i /på de siste 4 årene???

nå kan du få kjøpt en selvtest på apoteket faktisk :);) de som ikke visste det må jo virkelig bo på et ubebodd sted... vet ikke om du får kjøpt det i norge men sverige har det hvertfall og mener at norge har fått det også :)

og for å si det sånn, er ikke alle som har behov for å teste seg så ofte så det kan ikke være lett å vite at du kan gjøre dette hvor som helst...

Skal vi se ... jeg lurer på noe. Ja jeg lurer faktisk VELDIG på noe. Hva gjør jeg da? Jo, jeg spør dib-damene om råd.

Hvor tror jeg de får svarene sine fra? Egne opplevelser og erfaringer, ja..? Å ja, så var det det der som de kaller for google.

Hvorfor i alle dager kan Hi ikke sjekke google selv først som sist. Gratis legehjelp får hun ikke i Norge hvis hun ikke er medlem av folketrygden (den retten blir borte etter å ha bodd et år i utlandet).

Og klamydia-test (vanlig urintest) får du kjøpt på et hvilket som helst apotek i Europa, så hvorfor Hi må ha det gratis og i Norge, er da underlig ...

Mvh en som aldri har hatt faenskapet, men som holder seg oppdatert om hva som skjer om de forskjelligste tingene ...

veldig mange helsestasjoner holder stengt i ferien ..... Så Hi, du må nok betale det det koster å gå til legen. Men hvis du ikke er medlem av folketrygden, koster det litt mer å gå til legen i Norge og jeg vet ikke om reiseforsikringen din dekker klamydiatester.. Hvorfor ikke ta det hjemme? Koster ikke SÅ mye vel?

Annonse

Jeg googlet faktisk! Juhu! Og fant ut at apotek1 har sluttet å selge hjemmetester,men dette var i 2007. Noen som vet om de selger det nå,4år etter?tatt de inn igjen,mener jeg. Bare apotek1 her på mange mils omkrets. Hehe.. Og legen MIN kan jeg jo ikke,er jo bortreist.

Hør med det lokale legekontoret om ikke de kan hjelpe deg ... Jeeeezz, hvor tafatt går det an å være? Har du klamydia plikter du uansett å informere dine tidligere og nåværende partnere om det, så du får ikke holdt det hemmelig med mindre du er frisk. Og hvis du ikke informerer tidl. og nåværende, gjør legen det, de har krav på behandling og plikt til ikke å spre smitten videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...