Gå til innhold

Om det å reise med barnevogn på NSB tog, når det ikke er familie eller barnevogn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer helt an på.

Jeg skulle ta nattoget fra Oslo til Bergen. Hadde tvillingvogn, den miste lå i bag, den eldste var 18 mnd. Jeg fikk ikke handikapplass, og ikke seter som var tilstøtende. Jeg måtte ha den største ved siden av ,eg. så resultatet ble at bagen måtte stå på gulvet under føttene mine :( Jeg bestilte billett lang tid i forveien, og forhørte meg om at jeg fikk passende billetter i enden av kupeen (jo da, jeg fikk i enden - helt innerst i vogna, og fikk ikke mulighet til å snu setene mot hverandre slik de hadde sagt at jeg kinne på forhånd).

Den store vogna måtte brettes sammen ute (etter at all bagasje var tatt inn først), og klemmes inn etter beste evne i bagasjehyllene, for den kunne heller ikke stå på gangen... Det var en utrolig kjip tur. På veien hjem oppgraderte jeg til sovekupé og fikk da handikapkupeen, som er ca 30 cm bredere enn vanlig kupé. Det var like kjipt, siden tvillingvognen måtte være med inn (og det gikk så vidt det var selv med bredere åpning), og brukte all gulvplassen.

Jeg har begynt å ta fly eller bil....

Uff, det var uheldig da.

Jeg har nå bestilt billetter hos NSB. Skal reise med toget idag og bestilte idag. Fikk beskjed om at det var seter med plass til vogn og hun skulle reserve det til meg, selv om det ikke sto noe om barnevogn på dette toget på nettet. Får håpe det stemmer når jeg kommer ombord nå da.

Det er første gang jeg skal reise med tog alene med to barn. En baby og en på snart 2 år. Tvi tvi!

Jeg likte å ta toget i lekekupeen med baby. Men opplevde også en gang å ikke få plass der. Forhåndsbestilte for å sikre meg plass i en vanlig kupe der jeg ble lovet at jeg kunne ha vognen foran meg. Jeg kunne bare snu setet sa de til meg for det sto i utgangspunktet med ryggen til barnevognen. Da jeg kom ombord viste det seg at man IKKE kunne snu setet. Og vognen måtte sikres inntil veggen slik at det ble god avstand mellom baby og meg.

Jeg endte også på en firerplass med bagen ved beina. Det gikk jo fint, det, men sikkert var det nok slett ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...