Gå til innhold

Tett i nesen...nesespray??

Anbefalte innlegg

Ufff.... har klart å dra på meg ein forkjølelse å e så tett i nesten at eg vett nesten ikkje heilt kor eg ska gjørra av meg. Saltvannspray funke bare i et kvarter så e det tett igjen. Før jeg var gravid tok jeg Otrivin, men det kan jeg ikke nå... men har lest her inne at man kan ta Otrivin for barn???? Eller er det noen som har noen gode tips??? Please!!!

På forhånd tusen takk :)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143405109-tett-i-nesennesespray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det står det på bruksanvisningen, men tror at viss ikke bruker over den anbefalte dosen så er det greit. Står til og med i bruksanvisningen på den til barn,"brukes med forsiktighet av gravide, unngå høye doser og hyppig bruk.Bruk av anbefalte dose medfører liten risiko for fosteret,kan brukes under graviditet" Jeg har bare tatt på kvelden for å få sovet og en gang midt på dagen. Prøver å bruke saltvannssparay,men det må eg ærligt innrømma funke ikkje så himla bra. Håpe det gir seg litt kjapt. :)

De aller fleste neseprayer kan brukes, så lenge man følger de dosene og anbefalte antall dager i bruk. Det er forsvinnende lite virkestoff som tas opp i blodet, og ennå mindre som går over til foster, slik at mengden virkestoff fosteret kommer i kontakt med er ikke skadelig.

Bruk legemiddelhåndboka (www.legemiddelhandboka.no) eller den nye helseportalen fra legemiddelverket for gravide (tryggmammamedisin.no) dersom du lurer på noe med legemidler. Mye bedre og tryggere kilder enn pakningsvedlegg og felleskatalog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...