Gå til innhold

Dere som har barn som har eller sliter med språket. Og har fått hjelp..

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det før barnet kan prate rent?

Mitt barn er 5år og får hjelp.

Men har språk som en 3åring og henger langt etter.

Dette påvirker dessverre mye, som det sosiale osv.

Jeg har begynt å grue meg og tenker mye på om når barnet mitt vil prate ordentlig...er livredd for at barnet mitt kommer til å henge etter hele livet??:(

Barnet mitt er mye lei seg, de som ikke kjenner barnet forstår ikke når det prater eller hva barnet sier...:(

Fortsetter under...

Har også en gutt som sliter med språket. Skal få hjelp i bhg fra høsten.

Han snakker som en foss, men sliter ofte med å finne riktig ord. Dessuten bøyer han ofte verb feil.

Har heldigvis ikke påvirket han på noen måte. Satser på at det vil komme seg fort nå som han får hjelp

Har dere fått sjekket ørene?

Min er bare tre år, men snakket veldig dårlig. Etter mye om å men ble vi henvist til øre, nese- hals lege som fant ut at han hadde væske i mellomøret og ikke klarte å skille mellom konsonanter. Han ble operert å bare to uker etter var det veldig merkbar forandring i språket! Han ble også en gladere gutt etter at han ble operert. Sikkert glad for at han hørte hva folk sa og de skjønte han..

Synd det ikke har rettet seg! Får dere hjelp hos logoped da? Siden han enda strever med språket?

Vet ærlig talt ikke hvor lang tid det tar før språket blir bedre.. Men ser jo det at jeg var heldig siden språket til mitt barn ble såpass fort mye bedre!

Huff, det må være frustrerende for et lite barn!

Annonse

Min ble 4 i april, og prater nesten dårligere enn en på 2. Vi ba om ekstra språkkontroll da han var 2 år, og da han var 3 var de endelig enige med oss i at han trengte hjelp. 3,5 år var vi endelig på ppt, og da han var nesten 4 fikk han tildelt 3 timer i uken. De få timene han har hatt dette siste halve året har hjelpt mye, men han henger langt bak enda.

De han leker med i bhg er de nærmeste naboene her hjemme, som for det meste forstår hva han sier. Vi øver litt her hjemme, men han gjennomskuer meg med en gang og nekter.

Jeg er ikke så bekymret, men ser jo at han henger etter sosialt. Har det ikke bedret seg mye om et års tid kommer jeg til å bekymre meg mer. Det er heldigvis enda 2 år til han begynner på skolen...

Han har problemer med de bakerste konsonantene (de som lages bakerst i munnen, som f.eks K) I tillegg bruker han konsekvent N eller J i stedet for L, og bytter ut T med D. Jys = lys, dunna = tulla osv. Ikke alltid like lett å forstå nei!

Fosken-teme er f.eks voksenTV, hehe:p

Ja mye kan forandre seg på 1år...det er det samme vi håper.

Barnet vårt blir 5år i november...begynner på skolen i 2012...skal få mye hjelp nå det siste året..men alikevel så er det det sosiale som bekymrer meg aller mest, ikke alderen....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...