A_K Skrevet 16. juli 2011 #1 Skrevet 16. juli 2011 Jeg har de siste dagene hatt noen skikkelig stressende trilleturer hvor frøkna etter å ha sovnet, eller før hun sovner skriker noe voldsomt. Det høres ut som hun har det helt grusomt. Prøver smukk og alt mulig for å roe henne, men det fungerer ikke. Noen ganger sovner hun til slutt av utmattelse, men det er jo ikke hyggelig med all den skrikinga. Det virker rett og slett som hun hater å ligge i vognen:( veldig synd synes jeg, siden jeg elsker å gå tur, og det er jo en fin måte å komme i form på etter fødsel. Hun er drøye 2 mnd. Andre som sliter m dette? Tar imot gode råd med stor TAKK!!
MillaLilla Skrevet 16. juli 2011 #2 Skrevet 16. juli 2011 Lillerusken var helt lik da hun var på samme alder. Her ble løsningen baeresjal - det syntes hun var helt topp. Så tok vi i bruk vognen igjen da hun ble 4-5 mnd gammel og jeg kunne heve ryggen på vognen litt. Rusken er nå 8,5 mnd og vi bruker fortsatt vogn og baeresjal om hverandre.
A_K Skrevet 16. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2011 Hva slags bæresjal anbefaler du? Blir ikke det tungt i lengden? Har bb bæresele, men hun vil bare sitte fremover- lent, og det blir både tungt og varmt .... Hun veier vel snart 6 kg tenker jeg:)
NiT&miniputt Skrevet 16. juli 2011 #4 Skrevet 16. juli 2011 Min er 7 mnd og det begynner å gå bedre da han får komme opp og se etter soving. Har desverre vært slik siden han var født, ikke lett å dra noen steder, sover bare i vognen. Likte ikke ikke sjal, begynte å ta med bæresele i 3mnd alder. Kan fremdeles skrike når vi begynner å gå, kan og må gå der det ikke er så mye bråk. Lærer seg litt triks, roer seg etter en kort runde, blir bedre etterhvert! Sover godt i vognen etter kort tid, og våkner han så var det før rett i selen nå får han opp og sitte.
A_K Skrevet 16. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2011 Ja jeg er redd jeg snart ikke tør dra meg (oss) ut mer pga all skrikinga... Får så vondt av henne, og dårlig samvittighet!
C.L.H85 Skrevet 16. juli 2011 #6 Skrevet 16. juli 2011 Min er/var sånn. Hun skreik så fælt at naboen har kommet ut et par ganger...FLAUT....!! Jeg har tatt i bruk sportsdelen, men har den i liggende stilling så hun ikke sitter på rompa. Da blei det straks litt lettere:))) Hun ville se seg om, he he. Ellers har jeg kjøpt angelpack som jeg har tenkt å bruke masse;)
A_K Skrevet 16. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. juli 2011 Hvor tidlig begynte du med sportsdelen? Synes liksom det er vel tidlig enda! Hun er jo bare 10 uker.....
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 16. juli 2011 #8 Skrevet 16. juli 2011 Samme her!! Lille minien på 3 mnd eeeeeelsket vognen før, og vi hadde en fast rute som tok ca 1 time. Deilig å komme seg ut i frisk luft, men det går jo ikke lengre nå.. Her tar jeg henne i CloseBabyCarrier og har henne i denne til hun sovner (ca 10 min), så ligger jeg henne i vognen og etter en halvtime våkner hun HYLENDE! Kan jo ha nooe med å gjøre at hun ikke våkner der hun sovnet... men hun våkner alltid etter 30-45 min og da må jeg faktisk bære henne, ellers skriker hun seg kokvarm. Men her hin dagen tok jeg sjansen på å gå denne turen på 1 time, og selvfølgelig våknet hun halvveis.....var over 20 grader ute og jeg hadde en bratt laaaang oppoverbakke igjen som jeg IKKE var interessert i å bære henne med ene armen og vognen med andre i tillegg til å passe på at hun ikke fikk sol i ansiktet.. så jeg bøyde vognen sånn at den var litt oppreist, og da sluttet hun faktisk å grine... da lå hun litt oppreist og fikk sett ut.... Jeg begynner å grine hvis jeg må bytte til sportsdelen, hun vokser så foooort:p
C.L.H85 Skrevet 17. juli 2011 #9 Skrevet 17. juli 2011 Jeg startet når hun var 3 mnd... Har vogna i liggende stilling;) Sportsdelen er litt mer åpen så hun får sett mye mer enn i bagen.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 17. juli 2011 #10 Skrevet 17. juli 2011 Min gutt gikk fra å altid sovne i vogna ved 2 mnd alder til å nekte å ligge der ved 3,5 mnd. Måtte altid ha med bb som backup. (kun sitte fremover ja!). Ble for tungt å bære og trille tom vogn samtidig, så en kort periode frem til 4 mnd ble det lite tur på oss. Byttet da til sportsvogndelen og for en forskjell! Trudde det var altfor tidlig, men la en pute i ryggen og hadde den på laveste hakket da vi trillet av gårde. La ham så helt ned når han hadde sovnet. Selv med ryggen helt nede ser de mye bedre ut enn i dypvogndelen, så jeg ville prøvd å bytte nå hvis jeg var deg og hadde slik vogn. Må fremdeles ha en bærebackup da. Så jeg kjøpte meg en Manduca. Den sitter de fint i fra 3 mnd (har også spedbarnsinnlegg) og fra ca 5 mnd på ryggen. Det tok litt tilvenning her, men nå kan jeg bære ham på en halv dagstur uten å klage.
*Andrine* Skrevet 17. juli 2011 #11 Skrevet 17. juli 2011 Vi har også hatt ei frøken som skrek i vogn. Ja, vår lille frøken likte vogna dårlig men etter at hun hadde vært hos manuelterapaut fant jeg årsaken og dermed også en løsning på problemet. Manuelterapauten sa nemlig at fordi hun var liten og ustø i kroppen bør hun støttes opp da hun ligger på ryggen for å føle seg trygg. Dette inntil hun har blitt sterkere og stødigere hun har det nemlig med å falle litt over på siden. Ja vi pratet egentlig ikke om vogna men da skjønte jeg jo at når hun ble trillet i vogna følte hun at hun valt frem og tilbake, huff stakkars. Dermed begynnte jeg å tenke løsning så jeg sydde rett og slett en madrass fylt med sacosekk kuler (går sikkert ann å bruke en dunpute el.l.) og byttet vognmadrassen med - og vips jenta likte plutslig å gå på tur selv på humpete grussvei. Fantastisk syntes jeg. Jeg er helt sikker på at det er mange ulike årsaker til hvorfor ikke alle barn liker vogna slik var det for oss og kanskje er det slik for flere. Lykke til videre!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. juli 2011 #12 Skrevet 17. juli 2011 Lillesøster hatet vogna som pesten de første 4 månedene, så da var det bæresjal for alle pengene! (Close Baby Carrier er kjempeenkelt fordi det ikke krever noe knyting, og veldig godt å bruke fram til babyen blir tyngre, ca rundt 4-5 mnds alder. Da synes jeg manduca-selen funker bedre, pga det gode hoftebeltet som tar det meste av vekta) Da hun ble 4 mnd gammel godtok hun endelig å sove blundene sine ute i vogna, men hun måtte faktisk bli nærmere 8 mnd gammel før hun godtok sportsvogna mer enn noen få minutter i våken tilstand, uten å begynne å hyle. Så her var ikke sportsvogn den store redningen dessverre, siden det var mammakontakt og nærhet hun ville ha... Nå er hun 10 mnd gammel, og fortsatt ingen stor vognelsker, så må alltid ha med Manducaen i tillegg- der kan hun sitte leeenge uten å klage, flere timer i strekk heldigvis:)
A_K Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2011 Er det ikke tungt å gå rundt i flere tørr å bære i manducaen? Eller bærer du på ryggen? Jeg synes det er tungt å bære min frøken på snart 6 kg i bb bæresele, men det er kanskje noe annet med manduca?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. juli 2011 #15 Skrevet 18. juli 2011 Med Manducaen kjenner man knapt at man bærer babyen, fordi det gode hoftebeltet tar det meste av vekta. Funker best på magen fram til ca 6 mnds alder, deretter på ryggen. Men hvis baby bare er 2 mnd gammel ville jeg nok heller gått for sjal, siden manducaen egner seg best fra 4-5 mnds alder (den har et spedbarnsinnlegg, så kan i teorien brukes helt fra ca 3 mnds alder, men den er best for litt større babyer)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 18. juli 2011 #16 Skrevet 18. juli 2011 Ja det blir noe annet med mandukaen fordi du får vekta på hoftene. Spesielt på ryggbæring blir dette mye enklere. Jeg bærer på magen om jeg har ryggsekk i tillegg. Brukte bb frem til nå -5 mnd fordi fet tok litt tilvenning for gutten.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 18. juli 2011 #17 Skrevet 18. juli 2011 Syns dog bb funket fint frem til 3 mnd, deretter kan du bruke Manducaen på magen hvis de holder hodet selv.
A_K Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #18 Skrevet 18. juli 2011 Kan baby henge fremover i manduca? Eller bare med ansiktet mot brystet ditt? Frøkna mi hater i hvert fall å henge "innover" i baby bjørn selen... Ikke lett dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå