Gå til innhold

Liggetid etter planlagt KS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser folk har mange meninger om dette temaet.

Hva er vanlig liggetid i ditt distrikt?

Her er det normalt 3 døgn, men man kan dra hjem etter 2 hvis man er i form.

Haste KS og folk med komplikasjoner blir liggende lengre men det er ikke tema her...

Fortsetter under...

Skrevet

Hehe, ikke et tema med komplikasjoner? Skal vel kanskje ikke regne med det, selv om man kan håpe... Alt fra 2 til 5 dager er vel vanlig, uansett.

Skrevet

I følge kirurg og lege her på sykhuset har de så og si aldri komplikasjoner i planlagte KS derfor den "korte" liggetiden ;-)

Det er bate skrekkhistoriene man hører ;-)

Skrevet

På Ullevål er det 3 døgn etter planlagt KS og 4 etter hastesnitt.

Jeg har hatt to planlagte og har reist hjem dag 2 hver gang. Ingen komplikasjoner her:)

Skrevet

Signerer LilleMalin. Jeg har hatt 1 hastekeisersnitt, da lå jeg 2 dager på barsel og hadde 1 dag på hotellet (Ullevål). For 5 dager siden hadde jeg planlagt keisersnitt, da lå jeg 2 dager på barsel (også Ullevål), så dro jeg hjem med nurket. :-)

Skrevet

Jeg lå 6 dager jeg, for 5 år siden. Hadde ingen komplikasjoner...!

Det var i grunn betryggende å bli tatt så godt vare på, men håper jeg kommer meg litt kjappere hjem denne gangen:)

Annonse

Skrevet

Dere er jammen utenomjordiske... hehe... syns det høres helt sprøtt ut....

Jeg har nå for 10 dager siden hatt mitt 3. keisersnitt...

Dette siste var planlagt og det er jo sååå vondt at jeg hadde ikke klart å reist hjem etter bare 2 dager.... Jeg tok ks på tirsdagen og reiste hjem søndagen...

På mitt sykehus kan man vær 1 uke.... Hadde planlagt å vær der 1 uke, men ble lagt inn på dobbeltrom , så da fant jeg ut at jeg hadde det bedre hjemme ....

Det første ks var haste ks, men tror ikke jeg hadde særlig komplikasjoner ant enn mistet mye blod og da var jeg der i 8 dager, kunne da vær i 10 dager..... fikk også morfin for smertene i 3 dager, så smertestillende etterpå det...

Nr 2 keisersnitt var jeg der i 6 dager...

Er til vanlig ingen sytekopp hellr, men synes det er så ufattelig smertefullt at å komme hjem og starte hverdagen med vask av klær og alt som hører hverdagen til etter 2 dager er jo helt sprøtt....

Dere er mer enn goe som klarer å reise hjem så fort...

Visste ikke at det var slik på andre sykehus jeg....

Da jeg sa jeg ville reise hjem til jordmødrene etter 5 dager så sa de at jeg måtte tenke meg godt om, for det var ikke bare bare å komme hjem, måtte kjenne at jeg var klar for det... Men det er vel slik med små koselige sykehus, de har litt bedre tid til pasientene sine, blir ikke det samme med de store, da virker det som om det bare er å få ut ungen og hjem med deg... Synes det er litt koselig på sykehus jeg.... koseli å bli dullet med.. hehe

Tenker på dere som reiser hjem etter 2 dager... da jeg lå på sykehuset så lenge fikk jeg blodfortynnede sprøyter i magen hver eneste dag... må dere som bare er 2 dager gå til legen å få disse sprøytene , eller får dere bare de to dagene???

Skrevet

Ja, det stemmer. Jeg var på sykehus i to dager etter mitt hastesnitt, etter det var det hjem med sprøyter som kjæresten måtte sette i låret mitt.

Når det er sagt, synes jeg jo også det var deilig å komme seg hjem, og sykehuset har jo et lite poeng i det at man er "tryggere" hjemme med sine egne bakterier rundt seg. Dessuten får far sykemelding på mor sine vegne, og det er jo ikke akkurat sånn at jeg prioriterte vasking av klær og slikt den første uka, jeg hadde jo en pappa som gikk hjemme med meg!

I løpet av tiden på sykehuset fikk jeg god behandling og ble dullet med selv om det var et relativt stort sykehus! :-)

Skrevet

eg drog heim på dag 2.fekk med sprøyter heim mot blod propp..og drog tilbake etter noken dager for å ta dei prøvene av babyen..det stikket i hælen og hørseltest..

Skrevet

Han ble født på tirsdag, jeg dro hjem søndag. Det var standard liggetid på sykehuset etter ks, på sykehuset hvor jeg fødte. Jeg kunne godt dratt hjem dagen før, formen min var fin, men lillegutt hadde gått ned mye i vekt og ammingen var et slit, så det var godt å ligge der litt lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...