Gå til innhold

Dere med maserier/modningsrier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte kommer disse riene? Hvordan vet dere at det er maserier og ikke "skikkelige" rier?

Det høres slitsomt ut... Jeg har det jeg vil kalle kraftige kynnere nå, etter en runde i halmen i formiddag;) Håper jo det utvikler seg til rier og fødsel, men ser det er mange som sliter med disse maseriene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt modningsrier i over 3uker nå.. Jordmor sa at når det er rier, da VET du at det er rier.. Mine kan komme med 3-9min intervall og vare i ca. 20-70sec.. Så det er flere ganger jeg har trodd det var rier.. Meeen neeeida. Lillegutt i magen forbereder meg bare på hva jeg har i vente :)

Skrevet

Akkurat slik kjentes det i natt for meg fra 3 til 10 min mellomrom og varte ca 20 sec. Jeg hadde det slik i natt, holdt på i et par timer.... Jeg var på vakt og begynte å lure. Nå har jeg 31 dager igjen til termim.

Skrevet

mine maserier kjennes ut som vanlige rier, men kommer fullstendig uregelmessig... men var på sykehuset og fikk registrert dem og da var det rier, ikke kynnere.

Er møkk lei... Kjenner jeg rett og slett har lyst til å bli i sengen til babyen kommer snart :P

Skrevet

Mine ble registrert som rier, pga varighet og hyppighet.. Men det var jo ikke rier jeg hadde! :P Jordmødrene skjønte ikke så mye de stakkars..

Mine holder på opp til 6-9timer, kommer veldig an på egentlig.. Men de kommer veeeeldig regelmessig

Skrevet

Hadde maserier i nesten tre døgn sist. Det begynte riktignok med at vannet gikk, men bare litt og litt helt til de satte igang fødsel etter 3 døgn. Var vel 7-15 min mellom riene hele tiden og de varte ca 20 sek. Slitsomt om natten, men fant alikevel styrke til selve fødselen - som heldigvis var kort (3t). Fødte forøvrig da 3 uker før termin.

Har fått høre senere at det kan ha med modningsakupunktur å gjøre. Har du hatt det? Tror han satte noen nåler litt for tidlig. Skal ta modningsak. denne gangen også, men vil være helt sikker på at akupunktøren vet hva han/hun gjør.

Skrevet

Kan maserier kjennes ut som menssmerter og vare over noen timer?

Jeg har til tider menssmerter på natten nå. 1. natten over flere timer. Verking i ryggen, stikkinger / ligamentsmerter helt nederst i magen, og nedpressfølelse.

Stopper maseriene opp når man bytter stilling, slik kynnere kan gjøre?

Skrevet

Så vidt jeg forstod på JM, så er kynnere som regel smertefrie. Men maserier derimot kan minne mye om rier. Så hvis du har vondt og slikt, så er det nok maserier. De sier at man kjenner når det er ordentlige rier som setter igang. Venter i spenning på mine ordentlige rier! :P

Skrevet

Spennende tider ;-)

Tror kanskje det er maserier jeg har da, i tillegg til kynnere.. Hvis maseriene bidrar til modning, er de hjertelig velkommen :-)

Skrevet

De bidrar på modning, men kan visst gå lenge med det. Har hatt modningsrier i over 3uker, og på de 3ukene har livmormunnen fortsatt 1-2cm før den er helt utflatet. Så det går sakte, men sikkert! =)

Skrevet

Det er vel ikke farlig, vel? Sånn at det påvirker blodgjennomstrømningen i navlestrengen eller sånn???

Skrevet

Det håper jeg da ikke :S

Skal til JM imorgen, så skal spørre henne da :)

Skrevet

Mine maserier ga seg etter å ha nådd en skikkelig topp, der det var like før jeg dro inn på føden. De var skikkelig vonde, kom med tre minutts mellomrom og varte nesten et minutt. Måtte få massasje og brukte varmeflaske som smertelindring. Men så dabbet de av etter fire timer :( Og etterpå har det vært mindre signaler om at fødsel er på gang en før disse maseriene. (Med unntak av bittelitt slimpropp dagen etterpå.)

Har prøvd å ha sex igjen, men det har også vært resultatløst. Jeg får smøre meg med tålmodighet og håpe at maseriene har påvirket livmorhalsen på en måte som gjør at fødselen går kjappere, så det ikke var helt bortkasta;)

Har jo enda 8 dager igjen til termin, og har ikke vært så utålmodig før maseriene. Men da ble jeg så innstilt på at noe skulle skje, at ventetiden nå om dagen føles myyye lenger enn det ville gjort ellers!

Takk for svar alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...