Gå til innhold

Bah! Kor blir søvnen av?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan gå rundt som en zombie på dagtid og glede meg til kvelden kjeme så eg kan legge meg.. MEN, når kvelden endelig er her og eg går og legger meg er det som om en bryter blir slått på og eg blir LYS våken.

Hjelper ikkje akkurat å ha en samboer som snorker som et lokomotiv, en rygg som ikkje samarbeider og ei blære som må tømmast x antall ganger.

Andre som sliter med søvnen no på slutten?

Rekner med det berre er kroppen som forbereder seg på våkenetter og lite søvn etter babyen kjeme, men kunne absolutt trengt all søvnen eg kan få! :)

Såå, viss nåkken har tips er det berre å komme med dei! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner d jeg også!! Er no skikkelig dritt altså!! Er egentlig kjempetrøtt men får absolutt ikke sove og i natt er d ekstra ille! Er så varmt og sambo vil ikke ha på vifta for da får han så vondt i halsen så jeg ligger der å svetter som en gris! I tillegg så føler jeg at jeg ikke får nok luft for babyen har tydeligvis ikke krypt langt nok ned i bekkenet enda + at storebror på 2 år har ei urolig natt og har vært ute av senga si 5 ganger siden kl 12... Og så har vi jo denne tissinga da... Har vel vært på do 5 ganger siden jeg la meg litt over 11... + at babyen er skikkelig urolig nå, ho ligger å trykker seg nedover i bekkenet og d kjennes virkelig som om noe er på vei til å skje (selv om d ikke er tilfellet sikkert; termin om 13 dager men gikk 8 dager over med storebror...). Så nattesøvn; hva er det???

Skrevet

Off, ja, samme her! Har ikkje termin før om 21 daga eg då, fødte to dager før sist, men føler på meg at det blir overtid dinna gangen!:/

Er ikkje så veldig høg, så sjølv om magen har sunket litt presser han ekstremt på ribbeina. Ikkje nåkke særlig og det er skikkelig tungt å puste til tider. Har begynt å få en del sterke kynnera/murringa om natta og no. Føler det vil ingen ende ta. Så håper virkelig den siste tida går fort, for no er eg begynt å bli veldig utålmodig etter å møte lillebror og å få kroppen min tilbake! :)

Storebror her (2,5år) sover heldigvis heile natta, men har av en eller anna grunn funne ut at han vil starte dagen mellom 05-0600(!) om morningen. Er ikkje heilt enig i den, men er ikkje akkurat så mykje å gjere med det :P hehe.

Skrevet

Å nei, stakkars deg!! Håper du har en mann som kan stå opp med han da sånn at du får sovet litt lenger? Her har storebror faktisk stått opp kl 6 de to siste morgenene han også, men har heldigvis en samboer som er blitt skikkelig A-menneske siden han kom hjem fra jobb i Nordsjøen forrige søndag så han har begynt å stå opp mellom 5 og 6 sjøl! Forstå d dem som kan!! :-S

Jeg gleder meg også noe helt vanvittig til å få kroppen min tilbake og kunne gjøre d en vil! Har slitt med ett vondt bekken siden uke 16 ca så har måtte ta d med ro etter streng beskjed fra fysio. Så d å kunne gå på tur, sykle og gjøre vanlige ting uten å få vondt på kvelden skal bli helt nydelig!! :) Har fått skikkelig dilla på spinning og sykling på racer ute så d er vel noe av d jeg gleder meg mest til, å kunne spenne på seg sykkelskoene og ta litt musikk på ørene og virkelig bruke kroppen igjen! Å treffe prinsessa er jo d jeg gleder meg mest til da bortsett fra d.... ;P

Skrevet

Joda, vi bytta litt på det. Er stortsett sambo som står opp på vekedagane sia han allikavel ska tidlig på jobb og så tar eg helgene :-) fungerer i grunn ganske greit :-)

hehe, kan ikkje skjønne meg på dei som orka å starte dagen frivillig så tidlig kver dag, all ære til dei altså. Men når man jobber i nordsjøen får man vel snudd om på døgnet den første tida. Eg er vel det man kan kalle et skikkelig B-menneske. Lika godt å sove og helst lenge :-) sjølv om det ikkje skjer ofte etter at eg fekk barn.. :-P

Trening ser eg virkelig fram til å begynne med igjen og!!:-) har og hatt bekkenproblema ganske lenge og gått til fysio no den siste tida. Skal bli godt å komme seg i form igjen! Gå tura i fjellet og skogen og det å kunne trene normalt uten å føle seg som ei krokete gammal dame etterpå ;-)

Fekk faktisk spørsmål av lillegutt om eg var blitt gammal her for ei stund sida når eg skulle reise meg opp av sofaen. Då lo eg godt altså :-) hehe.

Skrevet

Føles som det er helt umulig å holde døgnrytmen på plass for tiden!

I dag prøvde jeg å stå opp litt tidligere, sånn at jeg kanskje fikk sove når jeg la meg sammen med samboeren, men neeeeida! Opp sto jeg igjen, etter 1,5 time i senga. Føler jeg kjenner jeg har vondt her og der, å ligger å tenker på alt mulig greier! Det var akkurat det samme i forige svangerskap. Var våken om nettene, men fikk heldigvis sove litt utpå dagen.

LEI av å ikke få sove når jeg legger meg! Også den blæra ja! hooofff...

Skrevet

Er her jeg også. Det som er så rart er at jeg får sove ca 2 timer før jeg våkner opp igjen og da er det umulig å sove videre. Nå sitter jeg her med skikkelig halsbrann. Blææææ.

Skrevet

Jeg har fortsatt 89 lange dager igjen til termin, og har slitt med nattesøvnen en stund nå. Finner ikke noe god sovestilling, ligger å tenker på ting og tang og må ofte på do, så søvn er ikke noe jeg får mye av. I tillegg er den lille i magen superaktiv de fleste nettene, synes kanskje han er blitt litt roligere den siste tiden, men hvis jeg ligger på ryggen eller på siden så får jeg noen kraftige spark og da er det ikke så lett å sove. Har også en kattunge i hus som er i turbofart på nattestid, så hjelper jo ikke så mye det heller ;)

Skrevet

Usj ja det skal ikke være lett, men vi får temke på premien vi får :))

Sliter fryktelig med å finne en god sovestilling :( Kan ikke ligge på magen hehehe (det er egentlig min favorittstilling sånn til vanlig), Kan ikke ligge på rygg, da blir jeg dårlig, og når jeg ligger på sidene får jeg vondt! Hvordan skal en ligge da liksom????

Skrevet

Ja, premien vi har i vente gjere det vel verdt det :-) men er ikkje alltid like lett å klare å halde fokuset på det midt oppi det heile :-P

Ang liggestilling, har du prøvd å ligge på ei varmeflaske? Det fuker greit for meg dei dagane eg er verst. Ellers bruker eg ei "hotellpute" kjøpt på kid, den er fantastisk! Stor og god:-) Og så har eg ei vanlig pute mellom beina og ei under magen når eg ligge på sida :-P et under at det er plass til sambo i senga egentlig :-P hehe.

halsbrann er nåkke forferdelige greier! For min del funker link ganske greit, men du har vel sikkert prøvd det meste no etterkvert.. Godt vi berre har 3 veker igjen no! Deilig å tenke på at permisjonen har begynt!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...