Gå til innhold

Prøver og bli gravid. trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei ! Jeg og min samboer skal til mallorca i morgen, reiser altså lørdag 16 juli og reiser hjem lørdag 23 juli.. Vi prøver og bli gravide. jeg har vel eggløsning rundt den 18 juli tror jeg. er vel 10 dager til ikm ca . Jeg lurer på hva dere synes om å ta seg et glass vin i ferien . Bør jeg droppe det tilfelle jeg blir gravid ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lev livet til du blir gravid du.

Skrevet

hehe .. ja blir kansje dumt og sette livet på vent bare fordi man KANSJE blir gravid. Men hvis man blir gravid og det kan skade vil jeg jo ikke risikere det..

Skrevet

det skader vel ikke så tilig

Skrevet

Vanskelig dette her, fordi det faktisk skjer mest i starten av graviditeten. De første dagene er de mest kritiske, og man bør derfor unngå alkohol. Nå er det mange som blir gravide uten å vite det, og som har drukket alkohol og det har alikevel gått bra.

Men hvis dere prøver aktivt ville jeg latt være å drikke fra eggløsning og frem til mensen eventuellt kommer. Bruk eggløsningstester, så vet du nøyaktig når det er, og kan kose deg frem til det:-)

God ferie!

Skrevet

Hvis du ikke absolutt MÅ drikke, så hadde jeg latt være :) Det trenger ikke å gå galt om du blir gravid og har tatt noen glass vin, men om det går bra kommer du nok til å tenke "hva om..".

Jeg er kanskje ikke rette til å svare siden jeg ikke drikker vin :P

Men jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg var 6 uker på vei med jenta mi, og hadde hatt en fest med ganske mye å drikke bare noen dager før jeg testet positivt, og hadde dårlig samvittighet og var redd for at jeg skulle ha ødelagt noe. Ble ikke bedre av at jeg begynte å blø i flere uker heller..Heldigvis gikk det bra og hun er snart 4 år, men den festen skapte jo en del bekymring.

Skrevet

*Men om det IKKE går bra, selvsagt :P

Skrevet

Heisann..ta deg litt vin du, det må være lov å leve normalt mens du venter på mens eventuellt en positiv test:) Det kan jo ta laaang tid før en endelig får positiv test og du kan liksom ikke sette hele livet på "hold"...jeg syns det er helt greit med litt alkohol før test så får det heller bli full stopp når du vet at spiren sitter:)

Skrevet

Veit du, jeg er veldig glad i alkohol, kan gjerne ta meg en øl eller to i sofaen sammen med gullrekka hver fredag. Men dersom du bruker eggløsningstester så er du jo rimelig trygg på når el er. Det gjorde jeg og vi var på ferie. Mellom el og ikm så var det overhode ikke et problem for meg å stå over alkoholen. Hadde kjøpt inn clausthaler og alkoholfrit vin så det gjorde susen. Jeg har lang syklus så da vi kom hjem fra ferie fikk jeg teste meg, og da var den positiv!! Jeg har prøvd i lange tider, og drukket når jeg har villet, men ikke denne gang. Og da velger jeg å tru at for min del som har slitt med å bli gravid kan fint alkoholen, selv i moderate mengder ha spillet inn på min fruktbarhet. Og det er deilig å slippe å tenkte, tenkt visst....? Kos deg på ferie! Gjør det som føles rett for deg:)

Skrevet

Takk for scar alle sammen! Gode råd fra mange her! Jeg valgte og avstå alkohol. det er nå 2 dager til forventet mens da men kjenner ingenting på kroppen så tviler på jeg er gravid men man vet aldri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...