Gå til innhold

Barnemat på glass - for eller mot?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har smakt dem, og konkludert med at et lite menneske som blir fortalt at dette er mat aldri kommer til å sette pris på skikkelig mat. Jeg vil ikke ha et barn som spiser pølser og chips på restaurant og loff med nugatti til julemiddag..

Barn kan spise nesten all vanlig mat, så lenge man salter ved bordet og ikke i gryten. Krydder lever de helt fint med...

For, men jeg er ikke imot hjemmelaget heller.

Fordi det er sikret all den næringen den skal. Det er lettvint i en travel småbarnsperiode. Spesielt hvis man har flere småbarn i huset som krever tid og oppmerksomhet.

Det er utrolig praktisk å ha med på tur.

Er for å variere. Man kan lage barnematen selv, og man kan kjøpe ferdig når det passer en best. Er man i mot for mye gjør man det som oftest vanskelig for seg selv. Har ikke noen spesielt sære matvaner mine barn selv om de har fått middagsglass i perioder. De har dessuten ikke vist missnøye med hva jeg har servert dem, unntatt en gang jeg serverte en eller anenn variant med fisk fra nestle.

Jeg er enig med 23:04. Skjønner ikke hvorfor alt skal være enten eller. Jeg er for at man tar det som passer. Har man god tid en dag så kan man lage hjemmelaget middag og fryse ned i porsjoner, mens andre dager gir man barnemat fra glass. Og man kan gi annen mat utenom middag som stimulerer smaksløkene.

Barna våre fikk skåler med oppkuttede grønnsaker og frukt(agurk, paprika, tomat, druer osv), som de spiste med glede fra de var de var omtrent 1 år og oppover. De spiser all den maten vi spiser stort sett, til tross for at de fikk mye barnemat fra glass i 6-10 mnd alder.

Jeg pleier også å krydre maten deres med basilikum, rosmarin og diverse andre urter.

Annonse

Verken for eller imot, men min datter har bare spist hjemlagd mat og det samme som vi spiser. Skjønner ikke helt poenget med glassmaten, sånn bortsett fra på tur, når babyer/barn kan spise iallfall utvalg av det man selv spiser. Dyrt er det også med glassmat

Etter å hatt en som ikke spiste hjemmelaget mat, samme hva jeg laget, syns jeg det er veldig greit at det fins. Jeg begynte med å gi hjemmelaget, men det gikk dårlig. Det kom bare opp igjen, samme hva hva det var. Men middag på glass gikk bra.

Jeg kunne jo selvsagt latt være å gi han glass, men det ville jo også betydd at han ikke fikk i seg mat, for han var ikke videre begeistret for grøt el brødskive heller.

Når han ble 1 år gikk det omsider greit å gi han hjemmelaget også.

Jeg er for som ett alternativ.

Her spiser barna det samme som oss,men en baby på feks 8 mnd sliter litt med å spise taco/pølse i brød/pizza og annet grafs de store barna vil ha. Om jeg da ikke hadde andre middagsrester i kjøleskapet fikk minste middagslass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...