Gå til innhold

Jeg skal skotre i bryllup i morgen, nå trenger jeg deres hjelp!

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode ideer til hva jeg kan kle meg ut som?

Det må nesten være noe vi har hjemme i huset selv, eller noe jeg kan få lånt av folk jeg kjenner. Det kan heller ikke være kostyme da jeg bor på en liten plass uten morrobutikker i nærheten.

Kom med innspill alle som en!

Eg veldig takknemlig for alle innspill. :)

Fortsetter under...

HI her.

Er dette kanskje bare tradisjon på vestlandet? hehe Jeg forklarer:

Sotrere er folk som ikke er invitert i bryllupet, men kommer likevel. Skotrerene kler seg ut slik at det ikke er mulig at noen kjenner en igjen, de dukker opp rundt midnatt og har et lite "show", får en skvett å drikke, for så å forsvinne igjen. Dette er tradisjon ved bryllup mange steder på vestlandet.

HI her, igjen.

Jeg glemte å skrive at det bare er vanlig å skotre i bryllup hvor man kjenner brudeparet, men ikke er invitert. :o)

Veldig artig tradisjon faktisk, og de fleste brudepar (her vi bor i alle fall) ønsker at det skal komme skotrere.

Annonse

Neida, dette er ikke uvanlig her heller og jeg kommer fra trøndelag :) har også opplevd skotrere (visste ikke hva det het jeg da) i bursdagsselskaper (runddager med storselskap) =) kjempe gøy synes jeg da!

Jeg forstår godt hva du mener, men har ikke hørt ordet skotre før :)

Dialekter er morsomme :)

Hvem skal du gjøre det sammen med? En bruker jo ofte være flere:)

Parykk, overdreven sminke og en syk kjole til det hele? ;)

Annonse

eg kommer fra hardanger og her er skotrer vi i alle bryllup.. kjempe artig og fin tradisjon... det er etter gamelt av, at dei som ikkje var bedt kom for å myse litt... men her trenger man ikkje kjenne dei personlig.. og her er det valig at me er mellom 25 og 50 stk som reiser.. danser en time med gjestene, får noe å drikke for så og gå på den lokae puben og feste mer... kle deg ut som, brud, gammel mann/dame. monster osv.. hehe artig... kor du er fra da??

Kom nesten ikke som en bombe at HI også kom fra Hardanger. Hvordan sier dere "skotre", ligger trykket på O-en? Eller på E-en så det blir sko-tre?

Hvis man har bra kropp kan man lage til en Catwoman-drakt med solbriller.

Eller hvilken som helst drakt egentlig, bare med maske foran.

HI her, IGJEN.

Man uttaler det med Å her hos oss i alle fall. Me SKÅTTRE, eller eg ska SKÅTTRA. (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare)

Ser hun andre som er fra Hardanger skriver at de ikke trenger å kjenne brudeparet personlig, men her jeg bor er det i alle fall vanlig at man kjenner brudeparet eller en av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...