Gå til innhold

Jeg lekker, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Når jeg hoster, nyser, ler osv og det er en liten stund siden jeg var på do, så lekker jeg urin.. Dette er begynt å bli veldig plagsomt. Går på do i ett sett for tiden, og alikevel føler jeg at det lekker, og at bukser og truser lukter.. Er gravid med nr 2 nå. Under hele forrige svangerskap fikk jeg vite at jeg måtte trene bekkenbunnen, men dette får jeg ikke til. Redd jeg er litt ødelagt der nede.. Noen med noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143403537-jeg-lekker-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har hatt det på samme måte som deg, men faktsik helt fra jeg var liten (da kun ved latter, men etter sv.skap når jeg ler, hoster, nyser, hopper osv.) Jeg ble operert for 1 mnd siden. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke presset gjennom en operasjon tidligere! Jeg har fått et helt nytt liv! Send meg pm hvis det er noe du lurer på.

Tenk at du skal ta "heisen" opp vagina, du kniper så heisen går opp en etasje og så kniper du litt hardere så den går opp en etasje til ;)

Du skal prøve å få det til å kjennes som du kniper rundt noe.

Har du prøvd under sex? Når mannen er inne i deg må du mens han er helt rolig prøve å knipe rundt penis, han vil kjenne at du kniper. Akkurat de musklene skal du knipe med også når han ikke er der...

Om det er noen trøst lakk jeg også under svangerskapet, men har ikke gjort det etter at ungen ble født. Det er jo et større press der nede når en unge dytter på blæra.

Om du fremdeles føler du ikke får det til så google litt, det står mange gode oppskrifter på kniping rundt omkring. Du kan også få legen din til å henvise til fysioterapaut, og du kan spørre gynekologen din.

Du må absolutt ta det opp på sykehuset når du har født også, der er de vant til å instruere kvinner som har revnet, hatt totalrupturer, operasjoner o.l. De kan garantert hjelpe deg igang.

Annonse

Jeg må bare kommentere, jeg har skrevet ovenfor og operert.

En vanlig feil er at mange tror dette har med knipemuskelen å gjøre. Det kan ha det, men ikke nødvendigvis. Det handler oftest om at urinrøret er blitt litt bevegelig, og det kan man ikke "knipe bra igjen". Ingenting feiler min knipemuskulatur, men urinrøret trengte å bli holdt bedre på plass av en stikk. Da ligger det stabilt, og lekker ikke lenger.

Du som skriver at HI kan knipe - at det er bare svada at hun ikke kan...

Kanskje du ikke har hatt et så omfattende problem som HI eller mange av oss andre!

Jeg kunne heller ikke knipe...hadde nesten ikke kontroll på de musklene i det hele tatt.

Etter tre fødsler hadde jeg fått både fremfall av blære og livmorhalsen var sunket ned.

Når jeg hostet føltes det som at blæra datt ut - og jeg kunne se blæren om jeg brukte speil!

Om jeg akte - hoppet - lo osv lakk jeg - eller rett og slett tisset på meg!

Jeg fikk operasjon, og har blitt helt bra!!!

(men klart det var en påkjenning i tiden etterpå - med smerter og at jeg ikke fikk løfte mer en en melkekartong på 6 uker!)

Mener ikke at en operasjon nødvendigvis er det du trenger - men spør om en time hos gynekolog. Han/hun vil fort finne ut hvilkene tiltak som bør settes i gang ;-)

I mellomtiden vil jeg anbefale deg å gå på apotek eller bandasjist å rett og slett kjøpe Tena Lady...

Det gjorde jeg - og både truseinnlegg og litt større innlegg holder borte urinlukten på en helt annen måte enn vanlige bind... De er jo laget spesielt for urin ;-)

Jeg må innrømme at det var litt flaut å kjøpe det - men valgte å blåse i det ;-)

Lykke til :-))

Ta hele hånden din og hold over hele musa di(ja, teit ord med musa, men du forstår?). Fingertuppene skal ligge ved skjedeåpningen. Så kniper du til, og fingrene dine vil kjenne at det løfter seg. Da kniper du rett :) Hold til du har telt til 1008,(1001-1002-1003 osv) og slipp. Gjenta dette så lenge du klarer. Og så gjør du det samme alle dager heretter :)

Det er aldri for seint, og aldri for tidlig å begynne med dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...