Gå til innhold

Treffe eksen til lunch?

Anbefalte innlegg

Eksen ringte i dag og sa det er noe han må snakke med meg om. Det er mange år siden vi var sammen.

Han ville ikke si hva det gjaldt men ba meg treffe ham til lunch i morgen.

Mannen min er bortreist med barnet vårt så jeg er hjemme alene og vil ikke få spørsmål fra mannen min, jeg vet han ikke er så begeistret for å treffe ekser.

Er jo nysgjerrig også. Er det dumt å møte ham?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143403502-treffe-eksen-til-lunch/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da bare sier du at han kan si det han vil, men du vil ikke møte ham. Vil han virkelig si deg noe viktig(hva skal det være?), så kommer det uten at du må møte ham.

Styr nysgjerrigheten din, du :) Det er bare nysgjerrighet, og gir deg lite :)

Hvis det ikke kan taes over telefon, ser jeg ikke problematikken med å ta det over en lunsj, spise skal du jo gjøre uansett. Ser ingen grunn til å holde noe hemmelig for den bortreiste mannen, uansett hvor lite glad han er i dine ekser, det er hans problem og han bør ikke gjøre det til ditt.

Så spis lunsj med eksen i morgen og hør hva han har å fortelle - og fortell hver inne hva det handler om, for nå er jeg nysgjerrig ;)

Annonse

Hvis mannen din ikke tillater/liker/lager stor sak ut av om du har kontakt med ekser så lurer jeg på hvordan han ville forholdt seg til deg om dere ble skilt...

En eks kan være en god venn, det trenger ikke være mer, en eks er en eks sånn er det, men det skal man ikke "lide" for resten av livet.

Møt eksen på en lunsj, fortell det til mannen først, men ikke si noe om at eksen trengte å snakke med deg om noe, for dersom eksen plutselig savner deg kan den delen bli vanskelig å forklare for mannen.

Si at dere ska spise lunsj, fortell han så heller etterpå hva det var dersom du føler det er noe mannen trenger å vite. Han kan da ikke kontrollere livet ditt!

Du tenker på å treffe eksen uten å si det til mannen, når du vet han ikke liker sånt? Ikke bra, ærlighet er alfa og omega, når du vil skjule det så lyser det jo ugler i mosen da.

Kan han ikke si det over tlf? SÅÅ viktig kan det umulig være etter x år?

Du GJØR jo igrunnen noe galt. Du går jo bak ryggen på mannen din. Og hvorfor treffe en eks du ikke egentlig har kontakt med?? Håper du innerst inne at han skal si han savner deg for å få opp selvtilliten?

Jeg hadde ikke blitt blid på min mann om han traff en eks han ikke har kontakt med mer på denne måten. Jeg ville lurt på hva annet han drev med uten å si det for å si det slik. Hadde det blitt diskutert med meg på forhånd, hadde det nok kunne gått greit, selv om jeg ikke hadde sett poenget. Ekser er man ferdig med (hvis det ikke er barn i bildet da) og hvorfor være nysgjerrig på dem liksom?

Annonse

kort oppsummering fra HI her.

Så en av dere var inne på det her. Han er syk, med dårlige utsikter. Og ville la meg høre det direkte fra ham istedet for fra andre etterhvert som det kommer ut.

Vi var tross alt sammen i fem år, så ja... vi har betydd en hel masse for hverandre.

Vi har spist lunch, snakket og grått, og jeg har ringt mannen min og fortalt ham det.

Jeg er glad jeg traff ham selv om dette er tung informasjon å bære på.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...