Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så mye å tenke på altså! Googler og googler men blir like klok..hva velger dere av dyne til babyen og hvorfor?

Leser om allergi når det er dun, og vi har en del allergi i familien..men også at dun er varmere enn fiber, og vi får jo baby til høsten..hmm!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi valgt fiber og så lammeskinn. Når vinteren kommer for fult blir det ullpysj :)

Skrevet

Det er gammel og utdatert lærdom at dun er allergiframkallende. Det er avfallstoffene til midden man i så fall er allergisk mot, og for en del år siden måtte dundyner og puter kun renses. Nå kan de aller fleste vaskes på 60 grader og tromles. Midden trives veldig dårlig i dun og fjær, så det er engetlig et veldig godt valg.

Grunnen til at jeg foretrekker dun er at det er mye lettere å regulere temperaturen i det enn i fiber. Det holder seg dessuten vask etter vask det vi har hatt. Fiber blir som oftest klumpete og må kjøpes nytt etter en stund.

Skal se om jeg kan finne den linken som overbeviste meg når jeg vurderte dette til første baby, men det var i 2006 så spørs om jeg finner den igjen.

Skrevet

Vi har begge deler, mest fornøyd med den i dun. Andungen dyne fra princess er anbefalt av astma- og allergiforbundet, så går ut i fra den er allergisikker. Vi har den i både baby- og juniorstørrelse og er kjempe fornøyd! :-)

Skrevet

jeg har også kjøpt andungen dyne fra princess,som er anbefalt av astma- og allergiforbundet.

den ser veldig god ut:)

Skrevet

Røvskraudle takk for at du fant frem så mye info :)

Kanskje jeg skal gå for dun da, er så usikker !!

Kan sjekke ut den andungen fra princess som dere over her snakker om, så på den senest i dag faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...