mammaJW Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Min sønn på 4 har nå vært plaget i 2,5 år med magen , der det kommer lite eller ingenting eller så er det så tørt å hardt at uffameg. Han står fast på 50 ml parafin dagli nå. Å varierer på hva han bruker etter som magen ikek er stabil i det hele tatt... Han er nå inne for 2 gang på et år å tømmer magen pga den er oppfylt.. Får til svar bestandig at dette er normalt,men kan ikke skjønne det helt. Har mange ganger fått hørt ar blodprøvene viser litt som feks har en sånn avføringsprøve vist 200 .. normalt er vell 50 men det var ikke høyt nok, og han har hatt for lite hvite blodplater, fortsatt for lite til at di sjekker det mer, han har også nå hatt forhøya gluten verdier, det har di faktisk nå funnet ut at di skal sjekke igjenn .. da så vi venter på svar på di da . Di bryr seg heller ikke om at pappan faktisk har en tarmsykdom, greit nok er ikke samme symptomer, men kanskej kan det ligge noen annet bak.. Litt usikker på hvor jeg vil med dette innlegget men trenger kanskje høre on det er flere som sliter med samme problemer ?? hjelp :(
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Her har vi samme problemet. Jeg har en sønn som fyller 4 år i september. Han har vært plaget med forstoppelse/treg mage i 2,5 års tid nå han også.. Det er så utrolig frustrerende både for meg og han. Får så vondt av han, men det virker faktisk ikke som han har så mye vondt.Bare at han sliter veldig med å klare å få det ut, stakkars. På det meste gikk han over 14 dager uten avføring. Vi har også vært inne til sjekk, og tatt prøver av det meste. Men alle prøver er fine. De sier til meg også at dette er helt normalt, men jeg forstår heller ikke at det er det! Det kan da umulig være normalt at så små barn skal gjøre seg avhengig av avføringsmidler for å klare å gå på do!!! Jeg lurer sånn på når det skal snu, vil det gå over av seg selv liksom?! sånn plutselig.. Sønnen min går på noe som heter Movicol,har du hørt om det? Det er et pulver man blander ut i vann, og drikkes. Når han har gått på dette i noen dager, får han ofte løs avføring og får tømt seg skikkelig. Men så fort jeg stopper å gi han det,stopper magen helt opp igjen! Parafin har ikke vi prøvd, virker det bra?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2011 #3 Skrevet 16. juli 2011 Regner med at dere har prøvd melkefri diett også? Minstejenta var alltid forstoppet og slet med spisevegring. Fælt når hun ikke fikk i seg noe ( ble sondet en del da. Ekstremprematur og sjelden kromosomfeil ) Selv om det ikke kom frem på prøver, så har hun melkeallergi. ( hilsen overlege på gastrologisk barneavd Ullevål:) Hun fikk tilbake mye appetitt og sliter ikke mer med forstoppelse etter vi innførte melkefri kost. Vi kuttet ut gluten og melk i ett år, nå er det kun melkefritt.
lille sprelle Skrevet 25. juli 2011 #4 Skrevet 25. juli 2011 Er ikke så ille her, men snupp har dobesøk som varer i en halvtime (derfor bruker vi også potte i stedet for do - mer behagelig tross alt). Vi kjører på med rosiner, grovbrød, druer og annen frukt (ikke banan), samt biola. Mange har god nytte av probiotikatilskudd. Det får man på helsekosten. Bevegelse er med på å sette tarmene i gang. Vurder eventuelt akupunktur.
Nesly Skrevet 26. juli 2011 #5 Skrevet 26. juli 2011 BEGGE ungene mine er "redde" for å gå på do!!! De er 4,5 og 3 og begge går og holder seg og holder seg fordi de er redd for å få det ut.. begge kan gå en uke eller lengre mellom hver gang de bæsjer..og når det kommer er det en "prosess".... Er så fortvilende dette her!!! Særlig han eldste som ikke har sluttet med bleie enda er veldig plaget. Må gi han microlax ofte for at han i det hele tatt skal få tømt seg. Liker det ikke. Har ikke vært hos lege enda men må vel om det ikke løsner snart. Har en mistanke om at det ligger mye psykisk inni bildet her (do-skrekk...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå