Gå til innhold

Forstoppel i forbinnelse med bleieslutt.... Håper noen kan hjelpe fort!

Anbefalte innlegg

Virker som om hun ikke vill besje på do og derfor holder igjen. Hatt en del uhell, men kommer bare bittelitt, og da gråter hun veldig.

Nå har hun hatt 4 uhell den siste timen, men får ikke besjet på do....

Nå sist gang kom det igjen bare en liten klump, og når hun ble vasket kom det også litt blod... setter hun seg på do bare gråter og gråter hun...Usikker på hva vi skal gjøre, vurderer å gi henne en bleie så hun får besjet, men det er jo veldig dumt det og, uansett tror jeg det er for sent, nå er det jo bare vondt for henne å besje....:(

Fortsetter under...

Jeg satt på bleie. Ikke godt for de å gå så lenge. Så får de ihvertfall det ut. Men prøv å sette henne på do etter det. Hos oss gikk det veldig fort, men å bæsje tok 2 uker lenger tid, fordi hun ikke ville gå på do. Men vi var en helg på hytta, og da ville hun ikke før vi kom hjem igjen. Det løste alt. Så har ingen forslag utenom å ta tiden til hjelp. Kanskje hun kan sitte og lese litt på do feks? De pleier jo å sitte alene i en krok når de gjør det i bleia, hehe.

Jeg var litt "slem" og pøste på med ting jeg vet løsner på magen, da klarer de ikke holde igjen så de blir harde i magen. Som regel skal det bare en gang eller to til med bæsj i do også er alt greit.

For på med yoghurt, druer, kiwi, rosiner, plommer, moreller osv så slipper hun ihvertfall å bli så hard, det er skikkelig vondt. Ville heller satt på bleia enn å la ungen få så vondt ...

Jenta mi sleit på samme måte. De første ukene etter bleieskift gikk hun opp mot 5 dager uten å bæsje, og da det endelig måtte ut var det skrekkelig vondt for henne.

Jeg gikk på apoteket og kjøpte laktolose, dagen etter var problemet løst. Vi brukte det i litt over en uke og hun har ikke hatt problemer etterpå. Anbefales på d varmeste. Laktolose har ingen bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...