Gå til innhold

igangsettelse....når og hvor lenge venter mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 7 dager over termin. Skal få vurdert igangsettelse i morgen tidlik kl 9. Hvor lenge må jeg mest sansynlig vente? Kan det hende de gjør det i morgen?.eller hvordan fungerer dette. Er litt spent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne av meg blei igangsatt idag, hun var 9dager over termin.

Så vidt jeg forstod så er det slik at man skal inn til vurdering først for å se om det er nødvendig eller om det kan vente litt.. Er vel veldig an på hvordan sykehus/fødeavd man er på og ikke minst jordmødrene..

Skrevet

det kommer nok litt ann på legen og sykehuset, men de har jo i utgangspunktet fått nye og bedre rettningslinjer som skal følges.

Så kan jo være stor mulighet for at de setter deg igang.. det kommer nok også litt ann på om du er første eller flergangsfødende og hvordan evnt din forrige fødsel var.

Min forrige fødsel var både lang og kranglete (ble satt igang på overtid dag 10) i tillegg veide gutten min 4550g, så j får komme inn på overtidskontroll i uke 38 denne gangen ;)

Lykke til ;)

Skrevet

er 2 gangs fødende. Mitt første sv. Var komplisert og endte med komplisert fødsel. Min førstefødte var 4060g.

De estimerte denne til å veie pmtrent det samme ved termin. Nå er jeg 7 dg over.

Hva tror du?

Skrevet

kan nok hende du blir satt igang da ja.. men det veit du vel alt nå ;)

håpe det for din, ikke gøy med lange slitsomme fødsler og da enda mindre moro, hvis baby`n er ganske stor i tillegg... hvertfall lykke til :)

Skrevet

Hadde du ønsket det kunne du nok fått igangsettelse på termin siden du har hatt komplisert svangerskap. På 7. dagen skal en nå til overtidskontroll på sykehuset og bli vurdert. Da ser de ifht din og babys helse hvor lenge en kan vente. Så får du eventuelt time til igangsettelse.

4 kg på førstefødte er ikke utrolig stort, men de kan gjøre en vekstestimering på overtidskontrollen med UL for å se hvor stort barnet er.

Skrevet

babyen ble setimert til 4300 g,men likevell vil di vente til onsdag før di setter meg igang! Jeg forstår seriøst ingen ting......hvorfor vente når han er så stor? Skikkelig skuffet og lei nå.

De sa jeg ville få et prematurt barn, siden de stoppet mine premature rier, med medisiner i uke 32. Jeg tok det med en klype salt,men forberedte meg litt mentalt på en fødsel rundt slutten av juni, og istede for går jeg 1 måned ekstra! Var ikke forberedt på det kan man si! Huff:(

Skrevet

MissisJ, 4300 går bra så lenge du ikke er bittelita! Jeg fødte sist en på 4052 gram og det var ingen problem! Han var 37 rundt hodet.

Skrevet

4300 kan være ganske mye hvis man har en komplisert fødsel i tillegg, det kan by på litt xtra problemer.. min var ikke en veldig morsom fødsel, og han veide 4550g. j har bestemt meg for og ta modningsakupungtur på neste, siden de også feilberegna Tobias med 1kg på ul, den dagen j ble satt igang..:s

skjønner du er skuffet, men på den annen side det går veldig fort til onsdag ;)

Skrevet

Hvis du ikke greier å vente så lenge så prøv å ring dem og spør om du kan få komme inn før! Gi beskjed ang komplisert svangerskap og fødselshistorikk.

De kan nok ta deg inn hvis du kjenner at du ikke greier å vente mer nå + du er bekymret for str til barnet. Men jeg skjønner ikke - har du ikke hatt noe du skulle ha sagt på overtidskontrollen?

Skrevet

tror det kommer veldig ann på sykehus, lege og jordmor.

men kan jo helt klart være verdt og ringe dem, hvis du er veldig bekymra burde de jo sette deg i gang.. kanksje ikke i dag, men evnt man. håpe det ordner seg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...