Gå til innhold

Har jeg "lov" til dette på slutten av svangerskapet ?

Anbefalte innlegg

Vi har to barn fra før, og yngste er såvidt over året. Jeg er høygravid, og er uliiiidelig trøtt nå på slutten. Kunne nok sovet døgnet rundt, om mulig! Har dessuten ganske kraftig bekkenløsning, så jeg sliter med bl.a. både løfting og gåing. Prøver så godt jeg kan å ta vare på barna så mannen også får litt ferie og får tid til å pusse opp (vi har nettopp kjøpt hus, og prøver å få gjort ferdig litt der før babyen kommer) ... men energien min strekker rett og slett ikke til. HVER gang minste sover, så sitter eldste og spiller ds eller ser tv e.l. mens jeg sover. Med mindre pappa'n tar dem. HVER eneste morgen er det pappa'n som står opp med barna, og stort sett hver kveld er det han som sørger for kveldsstellet (jeg er med og sier natta). Har så UTROLIG lite overskudd at jeg blir sprø - er konstant trøtt og sliten og tung i kroppen! Hadde gitt høyrearmen for et 2-3 ukers spa-opphold med 100% dulling disse siste ukene før fødselen... men har jeg egentlig "lov" til å være på denne måten, eller bør jeg bite tenna sammen og ta min del av jobben, både med unger og oppussing? Og finne meg i å sove kanskje 7-8 timer (med et par timer avbrudd pga dårlig søvn for tiden) pr natt + en liten hvil på dagtid iblant, når tiden strakk til?

Urk... har dårlig samvittighet for dette, men skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal orke noe annet heller... :-/

Fortsetter under...

Du er gravid kjære deg! Det er en jobb i seg selv, husk at grunnen til at du føler deg så sliten er fordi kroppen din gir deg beskjed om at nå må du skru ned tempoet. Samme hvor lite/mye du gjør fra før, så trenger du å spare på kreftene dine, særlig nå på slutten når du går mot fødsel!

Jeg har 1 barn fra før og er høygravid + kraftig bekkenløsning. Jeg gjør ikke husarbeid utenom å lage middag og tørke litt støv. Mannen gjør det meste nå særlig med sønnen vår..jeg har ikke så dårlig samvittighet lenger altså. Har innsett at det er tungt nå på slutten og at vi snart er ferdig med denne tiden.

Få deg mest mulig søvn og hvile og heller tenk på den lille du har i armene dine om ikke så altfor lenge til!! :)

Nyt at du har muligheten til å slappe litt av på slutten nå:)

Hadde jeg bare hatt muligheten til å slappe mer av så hadde jeg nok gjort det. Men her er så mye som må ordnes før lillejenta kommer.

Og pappaen jobber 100%, toåringen har ferie fra barnehage og jeg har 2,5 uker igjen til babyen kommer.

Føler meg som en hval til tider. Tungpustet bare av å gå opp på loftet. Og vi har vaskekjeller, hovedetasje og alt av skap på loftet.. Smart :S

Pappaen hjelper noe til, men det meste av husarbeid faller på meg.

Og sove..hva er det?

Selv om jeg hadde sjansen hadde jeg nok ikke sovet mer enn jeg gjør.

Jeg klarer rett og slett ikke sove. Er kjempetrøtt, men bekken, magen og rygg lar meg ikke få ro på natten.. Våkner her gang jeg beveger meg, og det er ikke få ganger i løpet av natten...

Skal bli deilig å få kroppen min tilbake igjen;) Selv om jeg faktisk har vært i fin form stort sett hele dette svangerskapet:)

Nå har vi "bare" ei fra før av... men sånn har det vært her i huset fra jeg var 5 uker på vei og det kommer nok til å vare ut svangerskapet. De dagene jeg har energi bruker jeg den på kvalitetstid med pappaen og vesla... ellers så sover jeg MYE. Er nå i 26. uke og ser ikke ut til at det skal endre seg heller. (Var sånn sist også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...