Anonym bruker Skrevet 15. juli 2011 #1 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg har vært hjemme i flere år pga sviktende helse, og har naturligvis stått for det aller meste av innkjøp og matlaging i de årene. Føe det så delte vi på ansvaret for dette. Nå er jeg tilbake i jobb, og ståa er en helt annen. Før ferien sa jeg klart fra, i en hyggelig tone,at vi fikk dele på alt som har med mat å gjøre mens vi er på hytta, og at jeg ønsket meg litt fri fra hverdagen jeg også. Ble det slik? Neeeeh..."mamma, kan vi ha eggerøre?", "hva blir det til middag?" osv. Og jeg, for dette er min skyld like mye som min manns, har falt inn i det samme mønsteret, med frokost, turmat, middag, noe godt til kvelds, turer til butikken og alt av planlegging. I går sprakk jeg, og sa at siste dagen på hytta ( i dag) får mannen min ta ansvaret og initiativet til alle måltidene, for nå var det husmorstreik! Han lo litt, og regnet ikke med at jeg mente det, men i dag sto jeg opp, og satte meg med en bok, og ventet på at han skulle trå til. Ungene kom og lurte på når det var frokost..."spør pappa", sa jeg. Det ble frokost 12.10. Da ungene kom og sa de var sultne i 16 tida, så slang han til dem en 200g melkesjokolade og en pakke kjeks, for det var så spennende på TdF...Nå er han i butikken for å handle til middag. Supert...snakker om å ta ansvar og initiativ! Vil egentlig ikke så mye med denne tråden, for jeg vet at jeg må skjerpe meg å slutte å ta på meg ansvaret, men jeg ser at det er en lang vei tilbake til der vi var før jeg ble syk. *sukk* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143403042-bortskjemt-familie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2011 #2 Del Skrevet 15. juli 2011 ja, slik kan det gå :-) Men jeg er enig med deg, det er din feil. Når du ble spurt om eggerøre kunne du svart, selvfølgelig, om vi har egg kan du bare lage eggerøre til oss, det skal bli godt. Husmorstreik kan funke, men enda bedre er det nok om en har ansvaret. Om dere har ansvar for hver deres måltid, hver deres dag eller hva som er greiest er opp til dere, men det er lurt å fordele ansvaret på forhånd. Du må rett og slett bare lære deg av med å ta ansvaret, slippe taket, så skjønner nok resten av gjengen det etterhvert. Jeg vet ikke hvor store barna dine er, men om de får ukepenger kan du helt fint forlange noe igjen for det. Sett opp liste over hva som skal gjøres, og hvem som skal gjøre det. Ut med søpla, klesvask, rydding, handling, måltid etc. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143403042-bortskjemt-familie/#findComment-143403067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå