Gå til innhold

jeg har faktisk funnet et "nytt" navn jeg liker... vil ha alles mening

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hercule Poirot

Dominik er overhodet ikke noe nytt navn, men mulig det er "nytt" skrevet på denne måten.

Hvordan det skrives på fransk som antakelig er opprinnelsesland for dette navnet, skal jeg ikke begi meg ut på, men på engelsk/amerikansk skrives det vel Dominick og er forholdsvis vanlig.

Funker heller dårlig på norsk, spør du meg, ikke pent.

jeg mente jo egentlig ikke nytt, mente "nytt" på min liste...da jeg skrev et tidligere innlegg om at jeg aldri fant flere navn enn de jeg alltid faller tilbake på..

men spennende å høre hva folk syns om dette navnet...

Jeg synes navnet er pent på både engelsk og fransk, men synes ikke det funker på norsk. Legger rett og slett opp til erting synes jeg, siden navnet begynner på Dom... Barn vil jo alltids finne noe, men man trenger jo ikke å velge noe som er så opplagt...

Jeg uttaler det Dåmm-i-nikk.

Annonse

Flott navn med litt fart og kraft i. Ville skrive det rett frem som du gjør.

Det er jo et velkjennt navn, enkelt å uttale og forstå, så jeg tror ikke det vil gi så store problemer.

Om noen vil erte så finner de altid noe å bruke imot en og det er ikke værre å bli ertet for Dominik enn for Pernille eller Ida eller Jonathan. Det er ertingen som er problemet ikke navnet.

Ville skrevet Dominic, men navnet er jo forferdelig i Norge, på de fleste måter (og nå snakker jeg ikke om skrivemåter)...

Skjønner ikke hvordan du kan gå fra herlige Rasmus til dette...

Annonse

Synes navnet klinger bra hvis du snakker engelsk eller fransk, men norsk... nei, det blir for hardt. Og man legger jo virkelig grunnen for at ungen skal bli kalt dummen etc... Men så spørs det om man skal ta hensyn til det..

Er jo mange navn som er fine hvis man uttaler de "utenlandsk", men er vel sjelden de får den uttalen i norge.. også blir man vel sett på som rimelig sær hvis man insisterer... men man må jo ta det navnet man føler best for selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...