Blæddieblue Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Noen som vil dele erfaringene sine fra igangsatte fødsler? Jeg skal bli satt igang tirsdag 19.juli, om det ikke skjer noe før. Noe jeg håper veldig på, men ikke har noe kontroll over.
abella Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Min første fødsel var igangsatt 14 dager over termin. Hadde en drømmefødsel! Fikk en modningstablett på formiddagen og den første rien på ettermiddagen. Det tok bare 2 timer fra første rie til full åpning, så det var ganske intenst, men fint å bli fort ferdig med det. Hadde ingen smertestillende. Når jeg kom i pressefasen stoppet det litt opp så ble satt på drypp. Synes ikke det var så ille som jeg hadde hørt på forhånd, merket faktisk ikke så stor forskjell. Fødselen tok totalt 5 timer fra først rie til ungen var ute. Måtte bare sy to små pyntesting. Er kjempefornøyd med den første fødselen min! Det eneste jeg skulle ønske jeg visste på forhånd er at det er ganske vanlig å gå rett på intense rier når fødselen blir igangsatt, man får ikke den "oppladningen" som ofte er vanlig ved normal fødsel. Lykke til!
Rosa-07 Blå-11 Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Hei. =) Ble satt igang med drypp 10 dager før termin pga fostervannslekkasje. Hadde 2 cm åpning da jeg ble lagt inn så fikk ikke modningspille. Ting gikk tregt i starten, med rier som forsvant osv, men da de tok vannet begynte ting å skje. Var i fødsel i 7,5 timer. De måtte flere ganger øke dryppet og jeg fikk veldig intense rier, men fikk epidural som hjalp masse!! Følte da jeg fikk litt pause mellom riene og da gikk det som en drøm. Selv om det var litt stress og mas med ledninger og slanger her og der så hadde jeg hadde en fin fødsel. =) Fikk noen pyntesting her og der, men ingen ruptur å snakke om. Var i ganske så fin form etter fødselen. Har nå 5 uker igjen til termin og gleder meg bare til fødselen. =) Masse lykke til! =)
Blæddieblue Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2011 Takk for fine svar Veldig spent nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå