Gå til innhold

Noen som er i 17 uke og ikke har....

Anbefalte innlegg

Fått spesielt stor mage, ikke lagt på seg mer enn 3 kg, ikke kjenner noe til babyen eller graviditeten? Jeg er førstegangsfødende og den eneste "bivirkningen" jeg har er at jeg har blitt mer allergisk (har ikke vært allergisk på 10 år), må opp å tisse på natten og føler at jeg ikke får puste (jobber med munnbind på hver dag).

Er så bekymret etter MA og flere spontanaborter tidligere... Skulle ønske jeg fikk flere sikre tegn på at alt står bra til. Skal ikke på ul før om 3 uker.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143402683-noen-som-er-i-17-uke-og-ikke-har/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 16+1 i dag, jeg merker ingenting, har ikke fått mage, gått ned 4 kilo :P men var på kontroll i dag og fikk høre hjerte slå som bare det =) . Har også vært på 2 private ul, en i uke 7 og en i uke 13 og alt er som det skal være =)

jeg har livmoren foran , eller hva det heter, og da er det vist helt vanlig at det tar lengre tid å kjenne liv og lengre tid før man får skikkelig mage =) så kan jo være du har det :)

Da jeg var 16-17 uker kunne jeg fint skjule magen - jeg kom fortsatt inn i flere av mine egne (mer romslige) bukser. Jeg hadde lagt på meg bare et par kg, og jeg hadde ikke kjent liv.

...så det du opplever er helt normalt :-)

Nå har jeg i tillegg foranliggende morkake, så da kan det jo ta enda mer tid før man kjenner liv - men legen min sa at som førstegangsfødende kan man godt måtte vente til man er 22-23 uker på vei før man er sikker på at man kjenner liv. For min del var jeg i 20.uke før jeg var sikker på at jeg kjente jenta i magen.

Hvis du er fryktelig bekymret (og med din historie, som jeg har noe til felles med, kan jeg forstå det) - hva med å be lege eller jordmor lytte etter barnets hjertelyd? Det er ikke sikkert at de vil finne den (og da blir du kanskje enda mer bekymret?), men det eneste andre alternativet er å betale for en privat UL.

Jeg kan trøste deg med at MA så sent er ganske så uvanlig.

du er førstegangs gravid :)

det er mange som ikke får mage/ eller kjenner spark før de er i uke 20. varriere veldig.

kan hende du bærer forsteret inn mot ryggen. da vil også magen komme senere.

er selv 2 gangs og er 16 uker men har nesten ikke mage.. kjenner litt bevegelser men de er svake:)

dette går bra:)

Jeg er 17+5 og har ikke selv noen spesiell stor mage. også førstegangfødende, og gått opp 3 kilo. Jeg kjente mine første spark forrige uke, men nå har det vært stilt ett par ganger.(ligger å kjenner når det er stilt i rundt meg, og kveld) ellers har jeg ikke mange symptomene. Må på do på natten, for at jeg sover på ryggen det da. ellers lite ja.

Har selv hatt MA, og har vært kjempe begymret, fram til jeg fikk angelssound i posten. bruker den svært sjeldent nå. Er ikke like my begymret som i starten: ) Her har vi UL neste uke: )

Du vil nok kjenne noe snart skal du se: ) plutselig så kommer magen, og tegnene: )

Jeg hadde heller ikke spesielt stor mage i uke 17, men plutselig i uke 18 poppet den frem. Første gangen kom ikke magen før ca uke 24. Jeg kjente liv tidlig både første gangen og denne gangen, men første gangen skjønte jeg jo ikke hva det var før etter uke 20 :)

Annonse

fikk ikke synlig mage før i uke 30 i mitt første svangerskap, ikke ne ganlg liten kul! la ikke på meg fordi jeg spydde som en gris og gikk ned i vekt, mye og fort..

kjente spark i uke 14 da, og var ikke i tvil om at jeg var gravid pga ekstrem svangerskapskvalme..

men ikke alle har symptomer, og det å få mage tidlig er ikke noe negativt! heller tvert om! du slipper å drasse den rundt, den er i veien, det er vondt å sove, sitte, puste, spise bevege seg.. ja.. jeg fikk jo fort mage nården først kom, men 8 uker med mage var ABSOLUTT nok!! skulle gjærne hatt det slik nå også, men her er det stor mage, strekksmerter i magemusklene, bekkenløsning i uke 20.. i tillegg til konstant oppkast og kvalme.. ønsker meg baby i magen som ikke stikker ut!!

Tusen takk for mange gode svar. Fikk meg til å slappe av litt mer. Dessverre har jeg de siste 14 ukene fått ekstrem hodepine -muligens migrene. Har aldri vært plaget ned det tidligere. Har prøvd det meste fra kiropraktor, bytte linser, lett etter stoffer på jobb som lekker, men uten hell. Er nok stress på jobben som er skyldig og jeg skal til legen i dag og få 50% sykemelding for 14 dager for å se om det blir bedre.

Jeg er i uke 23 +1 nå og har lagt på meg 4 kg. Men gikk ned 4 kg da jeg ble gravid så sånn sett er jeg nå tilbake til der jeg var før jeg ble gravid...var hos jordmor i dag , og det var ingenitng å bekymre seg for. Alt var normalt! Magen min ser ikke ut som den er i 6 måned nei....får kommentarer på det hele tiden, men jeg vet at babyen er akkurat på den størrelsen og har de riktige mål så da er det jo ikke farlig. HAr heller ikke hatt noe særlige graviditetssymptome rutenom at matlysten er lavere enn før, men ikke pga av kvalme, bare fordi at jeg blir ekstremt mett fort. Du er nok helt normal ja! :) I uke 17 hadde jeg lagt på meg 1,5 kg så mindre enn deg :) Ta det med ro dette går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...