Gå til innhold

Yttertøy til baby ved hjemreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

har termin i slutten av juli, og har da bare planlagt å ta med body/bukse/sokker/lue til hjemreise sammen med pledd. Tror dere jeg bør skaffe jakke/dress?? Han skal jo ligge i en bilstol.. Hva tenker dere?

Kan jo selvfølgelig være kaldvær på østlandet og..? Når dere skriver at dere skal ha med "hentesett", er det yttertøyet dere tenker på da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så lett å planlegge klesvalg siden vi ikke vet hvordan været blir.. men jeg tenker å ha med en jakke til gullet også, en bomullsjakke eller strikkejakke.

Når andre snakker om hentesett er det gjerne et sett som er strikket av familiemedlemmer som skal brukes når babyen skal bli hentet hjem fra sykehuset. Settet består gjerne i sparkebukse, jakke, lue og labber..

Uansett, en liten babyjakke tar ikke så stor plass, så pakk den ned du;)

Skrevet

Jeg har strikekt hentesett i babyull som jeg pakker ned. Selv nå midt i juli vet en ikke hvordan været blir den dagen en skal reise hjem.

Skrevet

Jeg bruker vanlig bukse, body, lue og sørger for å ha to forskjellige typer pledd og kanskje en vogndyne jeg kan ha over på vei til og fra bilen =)

Skrevet

jeg går for vanlige klær og legger teppe eller dyne rundt om det er kaldt, så slipper vi å ta med hele garderoben til småtten, og dessuten er det så styr med jakker etc på de minste.. mye diggere med et teppe over enn klumpete styr i bilstol ;) ..

Skrevet

Jeg har heller ikke kjøpt noe yttertøy, bruker nok helst teppe på vei hjem.

Skrevet

jeg har med body/sparkebukse til baby som han kan ha på når vi skal hjem.E Og en tynn lue. Er det kalt så har jeg også pakket med et teppe og noen sokker som han skal ha på i bilstolen. Jakke pakker jeg ikke med midt i Juli..Litt styr å kle på de slike klær når de er helt nyfødt syns jeg, men det er jo forskjellig fra person til person :)

Skrevet

Har også tenkt å bruke helseteppe istede for hentesettet i ull. Skal jo bare inn og ut av bilen uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...