Prøver på nr 3! Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Lurte på om babyen kan reagere med magevondt hvis jeg spiser egg? Hun er 3uker gammel. Noen som vet? Lurte også på hvor lang tid det tar før babyen får magevondt hvis jeg spiser noe magen hennes ikke tåler? Vanskelignå vite hva som gjør at hun av og til får magevondt. Håper noen kan svare!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Jeg spiste egg til frokost på sykehuset og han hadde noen voldsomme eggepromper når vi kom hjem, så de kan nok reagere på det. Vet ikke helt hvor lang tid det tar, da.. ville tippe et halvt døgn
Gjest Madolyn Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Det er veldig individuelt hva slags mat babyer reagerer på. Noen reagerer på mye, andre reagerer ikke på noe. En tommelfingerregel er vel at matvarer som gir deg mye gass (kål, bønner osv) bør du være forsiktig med
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 Egg er ikke noen kjent magekniper ihvertfall, det er vel bare melk som beviselig gir noen babyer magevondt, og til en viss grad kål og løk i store mengder. Mange myter om dette ute og går, og dessuten veldig individuelt fra baby til baby hva de evt reagerer på, så det gjelder vel bare å prøve seg litt fram. Ifølge overlege og ammeguru Gro Nylander er det som regel babyens umodne tarmer som gir den magevondt, og ikke mors kosthold. Men som alt her i livet gjelder den gyldne middelvei også her- ikke overdrive inntaket, men spise variert og med måte:)
Gladmor30 Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Jeg har prøvd meg på eggerøre 2 ganger, begge gangene fikk tulla magesmerter! Så egg og erter er egentlig det eneste hun reagerer på. Jeg har derimot spist et enkelt kokt egg til frokost, og det gikk fint Det er vel helst mengden du skal tenke over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå