Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor sa jeg fikk brød rundt 6 mnd. Kan man begynne så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det, ja. Min var 7 1/2 mnd, mest fordi vi ikke fikk somla oss til det før. Da hadde han enda ikke fått tenner, men gikk supert uansett! :)

Skrevet

Med jenta begynte vi da hun var 6 mnd, men fikk hun noe som var større enn smuler så brekte hun seg. Jeg liker ikke når de driver og brekker seg.Så vi ventet litt, så da begynte å hun å spise sånne små firkantete biter da hun var mellom 7 og 8 mnd.

Minstemann her er nå 6.5 mnd og han får smuler (små, små biter). Han er mye flinkere til å tygge enn det storesøster var, så jeg lurer på om jeg skal forsøke på større biter. Han ser ut til å digge brødskive. Han blir ihvertfall helt vill og glad når han får smake på :D

Skrevet

De kan begynne så snart de vil ha det. Det er best med biter som de kan putte i munnen selv, sjansen for å sette de i halsen er mindre om de styrer det selv. I tillegg er det bedre med grovt brød enn med fint (loff), fordi grovt brød klistrer mindre OM det skulle sette seg fast. Bollebiter kan sitte VELDIG godt.... Hele korn er heller ikke farlig dersom barnet vil ha det (mulig unntak for store kjerner, feks gresskarkjerner).

Du kan bruke allslags pålegg, det er såpass små mengder at du ikke trenger tenke på om det er salt i det.

Skrevet

Ja, det kan man. Jeg introduserte det til nurket mitt rundt den alderen der og, siden han fikk tenner rundt 5,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...