Gå til innhold

Overtidskontroll - en uke eller ti dager over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk telefon fra sykehuset i dag om at jeg hadde fått time for overtidskontroll. "Den skal skje ti dager over termin" sa dama...men jeg mente da vitterlig å lese at en fra nå av skulle være inne på kontroll én uke over termin? Stemmer ikke det eller har jeg misforstått? Jeg er ikke så veldig bekymret for det for jeg regner med lillebror komme før den tid, og hvis ikke så kommer jeg til å lyve litt så jeg får komme inn på sjekk før likevel (risikerer ingen ting!) men jeg synes bare det var rart at hun sa at den "skal være ti dager over..."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo, den skal vel være 7 dager over, men ikke sikkert det har blitt standard alle steder ennå. Om du smeller litt i bordet og forlanger 7 dager over så får du sikkert det ;) Hvilket sykehus hører du til? Jeg har ikke fått noen beskjed om det ene eller det andre ennå, men så har jeg 13 dager til termin så håper jeg slipper å forholde meg til de reglene uansett ;)

Skrevet

Det skal være 7 dager ja, det er lovbestemt - så du får ringe dem og gi en oppdatering ;) Gjelder for hele landet.

Skrevet

Da skal jeg gjøre det, de vet det jo helt sikkert men håper at de fødende ikke har fått det med seg. Jeg kommer uansett ikke til å vente til 10.dag! Basta boM! Takk for svar! :)

Skrevet

Snakket med JM i dag, og hun fortalte at i Stavanger har de nå endret rutinene til overtidskontroll en uke over tida. Så tror nok at det skal gjelde hele landet fra nå av...

Skrevet

Hm, jordmor sa til meg i går (!) at det i Kristiansand var 11 dager over! Jeg vil ikke vente så lenge hvis det er kommet nye regler! Når ble det bestemt at det skal være overtidskontroll 7 dager over termin? Termin om 6 dager, og vil gjeeerne på kontroll "allerede" 7 dager over :-) hvis jeg må gå så lenge..krysser fingrene for at ting skjer før! men man vet jo aldri :-)

Skrevet

Det gjelder ikke bare i Stavanger, dette er vedtatt politisk for hele landet. Kanskje ikke alle sykehusene som har startet med den nye rutinen enda? Uansett, så bør jo alle være oppdaterte, samme når det startet.

Gjest fanten
Skrevet

Hvor har du det fra at dette er lovbestemt? Det har vel ikke kommet en lov som sier dette? Såvidt jeg har forstått er det kun anbefalinger/direktiver fra Helsedirektoratet, som medfører at sykehusene må endre rutiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...