Gå til innhold

Fordeler/bakdeler ved å være såkaldt "gammle" foreldre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Generelle fordeler er jo :

Man har ofte bedre økonomi enn unge foreldre

Forholdet er mer stabilt, enn tildig i 20 årene f eks.

Man er rett og slett voksnere - og gjerne mer tålmodig.

Bakdeler :

Det er gjerne flere komplikasjoner tilknyttet svangerskapet

Økt risiko for visse sykdommer og avvik.

Man blir jo relativt gamle når barna er konfirmanter etc - og ikke minst når barna får egne småbarn samtidig som man har gamle foreldre å ta seg av.

Blir fortere sliten og tåler nattevåk dårligere

Kan bli overbeskyttende

Barnet får kanskje ingen søsken

Men nå er jo ikke dere utgamle heller da...

Nei, men det har gjerne det.

De jeg kjenner osm har blitt mødre i 40 åra, trekker frem det med nattevåk som et issue . Noen av dem har gjerne fått barn da de også var yngre, og merker at kroppen har mer behov for søvn og hvile enn da de var "unge"

Og om man får sitt første barn i så høly alder, blir det ofte med det ene barnet. Da er man også som regel mer overbeskyttende.

Men jeg sier ikke at det MÅ være sånn.

Man trenger ikke ha bedre råd eller mer etasblert forhold heller, men har det som regel.

Annonse

Min erfaring stemmer ikke med din. De som klager mest er de yngste. De blir slitne, får ikke sovet nok, har ikke egentid. Dette er med andre ord helt individuelt. Samtidig er det en kjennsgjerning at man trenger mindre søvn etterhvert som man blir eldre.

Helt utrolig. Hvorfor ikke bare svare på det som blir spurt om? Ser ikke helt at det er nødvendig å drive korrektur.

Dere er ikke "utgamle" og heller ikke pur unge.

Vil tro at dere med deres alder faktisk har en del mer livserfaring og en solid og stabil bakgrunn enn en 20 åring har. Dere er nok ferdig med den verste festingen også. Kanskje har dere flere barn også, kanskje barn fra tidligere forhold.

Etter mitt syn har dere masse og tilføre et barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...