Gå til innhold

Det overrasker meg hvor mange rundt her som leier inn malere om dagen

Anbefalte innlegg

Vi bor i borettslag med mange rekkehus. Det vil si for de fleste, to vegger å male.

Vi er ferdig, det tok noen timer - men ikke mange. Vi får maling levert på døren, og borettslaget sørger for stillas til de som trenger det.

Men i veldig mange hus rundt her nå, er det innleide malere som holder på. Greit nok for de gamle, men voksne og friske folk - som ikke engang har småbarn å ta seg av (vi har de minste barna rundt her)

Er det det at folk flest har god råd i dag, eller er det bare latskap ? Vi har jo like mange feriedager som min foreldregenerasjon hadde, om ikke flere.

For min far hadde det vært utenkelig å leie inn folk til noe så enkelt, hehe.

Fortsetter under...

For noen er det en dørgende kjedelig jobb å male. Hadde jeg fått valget mellom å male eller sitte å lese en god bok mens andre malte så hadde valget vært lett. Jeg henger ikke høyt oppunder takmønet om jeg ikke må. Er absolutt ikke lat.

Joda, skjønner det.

Men vi fikk malingen i juni og har frist ut september. Det er lang tid på noe som egentlig er fort gjort og alle kan klare å male.

De i rekka vår er både mor og far + noen tenåringsbarn, men har likevel malere som gjør jobben.

Flott alt folk har mer penger å rutte med altså, men selv om vi også har helt ok økonomi med rom for å skeie litt ut, klarer jeg ikke prioritere å bruke penger på ting jeg kan fikse selv.

Og det går ikke nevneverdig ut over ungene at mamma eller pappa svinger malekosten noen kvelder.

Det viser heller at det kreves litt for å holde et hus ved like, og at alle må ta i et tak. Synes det er sundt at ungene ser at alt ikke bare er kos og moro...

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...