Nille 76 Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Jeg er som dere forstår førstegangs, og lurer litt på dette med klær, og hvor mye jeg bør kjøpe inn? Nå vet jeg ikke jo hvor stor han blir, om han kan bruke 50 eller må rett på 56, men hvor mange sett klær trengs i hver str? Bør jeg kjøpe bodyer med og uten ermer, sparkebukser, strømpebukser, sett med jakke og bukser osv? Og nå på sommeren, bruker man ullsokker, og strømpebukse osv? Eller holder det med kosesokker, body, evt sparkebukse etter hvor varmt/kaldt det er? Jeg føler meg helt blank, og litt nervøs for dette her, men håper man kommer fort inn i dette med påkledning, alt er jo nytt og "skummelt" nå.
kine Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Det lønner seg å ha litt i str 50, ikke for mye, men greit å ha litt. Sist gang rådet mamma meg til å ikke kjøpe noe fordi vi kom til å få så masse...men vi fikk jo masse klær i større størrelser (62 og 69), så det første vi måtte gjøre da vi dro fra sykehuset var å kjøpe klær i str 50, nå brukte min gutt str 50 i ca en måned (han var 48 cm når han ble født da). Nå vet jeg jo ikke når du får babyen...men jeg får i månedskiftet aug/sept ca og jeg har ikke noe særlig kortermede bodyer, Sist fikk jeg i juni og da brukte jeg mye kortermede bodyer og sommerdrakter...brukte ikke strømpebukser og ullsokker, men bomullssokker og bukse. Du kommer nok inn i det, bare tenk på det at den ikke er for varm og ikke er for kald. Fort gjort å kle på for mye også...!
NostraStoria Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Hvor mye klær du trenger kommer og an på om babyen gulper mye. Min første sprutgulpet så her ble det veldig mye klesvask og måtte ha en del klær til ham. Jeg kjøpte et par ting i str 50, og de passet han aldri. 56 var littegrann for stort i starten, men da var det bare å brette opp ermene og bena. Nå på sommeren trenger du ikke ull, men greit å ha noen få strømpebukser i bomull så du kan ha under korte bukser. Jeg har kjøpt noen langermet og noen kortermet bodyer + cardigans og både langbusker og kortere bukser, sokker, tynne luer, pysjamaser osv. Har kanskje rundt 10 bodyer vil jeg tippe? Tar ikke sjansen på å ha færre i tilfele han her og gulper mye. Vi skal ha dyne/teppe og lammeskinn i vogna siden temperaturen her går opp og ned. Ikke er det mange dagene med sommer og sol på Sør Vestlandet hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå