Gå til innhold

rus og jobb og sånt

Anbefalte innlegg

jeg lurer bare på en ting. jeg jobber med ei jeg vet ruser seg. hun gjør det i helger, men jeg er usikker på om hun gjør det på jobb. er dette noe jeg er pliktig å fortelle arbeidsgiver om? jeg tror også hun dealer, for jeg har hører når hun snakker i tlf på pauserommet om skal "fikse" ting for andre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143401725-rus-og-jobb-og-s%C3%A5nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville sagt fra til arbeidsgiver, evt tipset politiet, men du er ikke pliktig i utgangspunktet. Kommer ann på om du setter andres liv i fare ved ikke å meldte fra. Kommer da ann på jobben hennes. Hva om det en dag går ut over en av dine? Da vil du slite med at du ikke meldte fra...

yrke er innenfor hår og skjønnhetspleie. men kan en sjef sparke en ansatt når det er usikkert om hun bruker det i arbeidstiden?

et annet problem er at sjefen er noe eldre og denne jenta er for å si det mildt-favoritten hennes. men sjefen er blind for slike saker.

er redd for om jeg sier det vil det bli en stor sak ut av det som til slutt ender med å slå tilbake på meg. vi er veldig få som jobber på denne arbeidsplassen, og dersom hun ikke skulle fått sparken ville det blitt ugreit å jobbe der..

HI

Man kan få sparken selv om man ikke ruser seg på jobb ja, innen hår og pleie så bestemmer sjefene selv hvem de vil ha der og folk sparkes for de minste ting.

Er hun i tillegg favoritt og det viser seg at hun kun ruser seg på fritiden og sjefen ikke blander seg i hva hun gjør på fritiden sin så kan det definitivt slå tilbake på deg.

Du hadde framstått som med real om du pratet med henne det gjelder og ikke med sjefen. Og det er rimelig mange innen det yrket der som lever ganske utsvevende liv på fritiden.

Annonse

Pass deg! Det er farlig å spre rykter, du er jo ikke sikker. Såfremt det ikke går utover jobben hennes, er det ikke sikkert hun får smellen.

I frisøryrket er det også mer akseptert med party livsstil.

Jeg er frisør selv, så det er ikke kritikk av yrket.

jeg sprer ikke rykter! jeg vet jo at hun bruker i helger og fritid. det jeg ikke vet er om hun gjør det på jobb også. og jeg vil ikke ha henne sparket. jeg lurte kun på om jeg er pliktig i å fortelle dette til min arbeidsgiver. og om æ ikke gjør det og min sjef finner det ut på egenhånd, at det da ikke får følger for meg fordi jeg ikke sa noe når jeg visste det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...