Gå til innhold

Noen her som både var kraftige og fikk et barn på over 4 kg, som har klart å unngå strekkmerker`?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg veide 86 kg da jeg ble gravid. Min datter veide 4,3 kg da hun ble født. Nå er jeg riktignok ganske høy (1,75) og har kraftig benbygning, så jeg har aldri sett på meg selv som så veldig stor, men jeg har likevel hatt noen kilo for mye. Jeg trodde jeg hadde klart å unngå strekkmerker, men EN uke før termin, da begynte de å komme. Dattern min ble født 12 dager etter termin, så jeg rakk å få noen før den tid. Men de er lite synlige i dag, for de sitter fra navlen og ned til skrittet liksom. Plager meg veldig lite.

Veide 60 kg da jeg ble gravid (1.60 høy).

Veide 85 kg ved fødsel (massevis av vann). Fikk en gutt på 4.4 kg.

Har ikke et eneste strekkmerke.

Er i tillegg 39 år gammel. Ingen strekkmerker med førstemann heller.

De jeg har på hoftene stammer fra puberteten.

Heldige dere da:-)

Mulig jeg hadde sluppet jeg og da, om jeg ikke hadde lagt på meg så mye før jeg ble gravid. Hadde nemlig lagt på meg 20 kilo før svangerskapet og la på meg 20 kilo under svangerskapet. Så ikke akkurat så rart i at jeg fikk strekkmerker da nei. Hadde også en baby på 4,6 kg

HI

Strekkmerker er vel hormonelt? Selv fikk jeg strekkmerker under puperteten (rumpe/lår), men ingen under mine to graviditeter. Siste baby var over 4 kg...

Annonse

Strekkmerker er hormonelt og "arvelig". Både min mor og bestemor fikk mange. Jeg er tynn, hadde liten mage og fikk en baby på 3090 gr, men fikk mange strekkmerker allikevel. Ikke la jeg på meg mye i graviditeten heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...