Gå til innhold

Mini hadde litt feber i dag tidlig. Fikk stikkpille og i barnehagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er jo ikke slik at man heller drar på jobb enn å være hjemme fordi man liker det vil nå jeg tro. Men forventningene fra arbeidsplassen kan gjøre at en føler en MÅ dra på jobb selvom man føler at man burde være hjemme. For få folk på jobb i ferietider, sure ledere og sjefer som føler press pga økonomi, bedriften og andre ansatte og et "krav" om at ting skal gå rundt gjør ting vanskelig. Man blir presset fra alle hold hele tiden. Hjemmet skal gå rundt, barna skal ha det de trenger av matrielle goder, tid og oppmerksomhet. Man skal holde hjemmet ryddig, man skal ha tid til å høre fortelligen fra BHG eller skolen, man skal ha tid til leksehjelp, man skal skysse barn hit og dit, man må på jobb for å tjene penger for å få mat i brødboksen og klær på kroppen.

Og i alt dette skal man leve i tilegg til å overleve. Verden er blitt et mas og jag fra et sted til et annet, fra en forpliktelse til en annen. Man må ta hensyn til arbeidsplass, hjem og samfunnet. Hadde man ennå kunne vært hjemmeværende med kun en inntekt hadde livet vært flott, men hvor realistisk er dte i dagens samfunn?

jeg skjønner det HI. Jeg er lærer, og jeg får lutdårlig samvittighet hvis jeg må ringe meg inn syk eller har dykt barn, for da vet jeg at det blir en minikrise på jobben, vi er for få folk generellt, og i perioder der det går influensa osv, så er det manko på alle baner :( Rundt juletider er det alltid kaos, for da har alle omgangssjuken....

Jeg skulle øsnke denne likestillinga hadde tatt en annen rute.. menn og kvinner skal være likestilte, men trenger man virkelig at begge er i jobb til enhver tid? Kan ikke mor eller far få være hjemme frem til barnet er eldre, og kan ikke den ene parten ha lavere stillingsprosent slik at ting går rundt uten stress og mas hele tiden... Arf, vil tilbake til 60 tallet jeg... bake kaker og vaske hus...

De aller færreste av oss trenger at begge jobber. Går dere tilbake til å leve som på 60 tallet greier dere det fint på en lønning. Husk da bare at de færreste hadde bil, utenlandsferier var meget sjeldent, man spiste under 50% av dagens kjøttmengde, det var helt normalt for barna å dele rom, klær og utstyr ble som regel arvet, ikke alle hadde TV og desom hadde klarte seg med en kanal osv. De fleste velger flere materielle goder, men det er et valg.

Annonse

Samfunnet er ikke slik. Vi har fantastisk gode ordninger som gjør at vi kan være hjemme med syke barn, men en del foreldre gidder ikke.

Litt usikker på om jeg skal gidde å engasjere meg i et slikt trolleinnlegg, men det regner og ungene sover så hvorfor ikke.

Er barnt mitt sjuk så er ein av oss heime. Redd for og ringe arbidsgiver HALLO. Tror du får no igjen fra arbeidsgiver og springe føtten av seg. YES tror jeg får 10 000 i året for det.

Det er din kropp,hels og ikkje minst BARN. Skal barnet lide for din holdning og staheit. GUD TAKK FOR DOPPINGEN SLIK AT JEG SLIPPER OG RINGE ARBEIDSGIVER.

Noen av oss innehar faktisk lederstilling med ansvar og noen dager skjer det spesielle ting på jobb som gjør at man må være tilstede.

Er forberedt på at de ringer fra barnehagen, og da får jeg eller mannen dra. Avhengig av om møtet mitt er ferdig. Jeg styrer hverdagen min som jeg vil, tar fri når det passer, har hjemmekontor når det passer, men i dag passet det ikke.

Men en unge med liten feber og som får en stikkpille har vondt av å være i barnehagen - gi dere! Ungen er frisk som en fisk og i full fart antar jeg! Og barnehagen ringer om de merker noe. Akkurat som om hun skulle blitt syk mens hun var i barnehagen.

ja, kvar si samvittighet... e ha ikke søtte ungan tell verden førr å la de lev ppå lut og kailt vatn. kærlighet og omsorg fra mamman og pappan e det som gjør vårres ungæ fresk fort.. masse ro hjelp ..

ja minna litt om et troll innlegg, men vet at fleir gjær sånn mot ungan sine...

ha aldri aldri kunna tenkt meg å vøre så overlagt ondskapsfull mot mine barn..

Tenker du overhodet på de andre barna i barnehagen???? En ting er at du ikke bryr deg om helsen til ditt eget barn. MEN, feber er et tegn på infeksjon, og barnet ditt kan rent faktisk smitte andre!!!!

Synes det er en gjennomført egoistisk holdning du har!

Sykepleier

Annonse

Kjære HI, samfunnet har ikke blitt. Det er DU som er sånn. Du prioriterer jobb foran ditt barns beste, Det er kun ditt ansvar. Hvis DU velger å prioritere jobb fremfor barnet ditt sier det mye om deg. Kanskje ikke du er et menneske som burde hatt barn? Siden jobben er viktigst?

Jeg har gjort det samme et par ganger når jeg har hatt eksamen på uni, og mini så vidt hadde 38 i feber.. føltes helt forferdelig, men samtidig måtte jeg jo ta eksamen.. men jeg hentet så fort jeg overhode kunne..

Er du ikke klar over at syke barn ikke skal i barnehagen, eller er du helt hjernedød hi. Bare vent til hun driter stikkpillen ut igjen og de ansatte ser det. Da blir du fort stemplet som en mamma som bryr seg mer om jobben enn om barnet.Du skjønner det at de som jobber i barnehage er ikke så dumme. Det er en grunn til at det er mye sykdom blant ansatte og barn i barnehager, det er på grunn av selvsentrerte egoister som deg. "Bare litt feber" er nok feber.

Hvorfor dytte på innlegget? For å høre hvordan det gikk?

Jo måtte henne kl 1430. Da hadde hun 38,4 i feber. Vært i fin form hele dagen og i fin form etter at hun kom hjem. Ikke feber nå og full fart.

Og satt ikke i møte da jeg skrev tidligere i dag, selv om noen greier å tolke alt i den retningen de vil. Dib damer.... Noen ganger passer det bare ikke å være borte fra jobb og da prøver man andre løsninger i det lengste.

Et barn med feber har ikke noe å gjøre i barnehagen. Punktum!

Sender du barnet i barnehagen slik du forteller, er du rent ut egoistisk og prioriterer jobben din foran barnets helse!

Du trekker frem at du er leder, som om det skulle være et argument...

Har du ikke hørt at en virkelig god leder er en leder som har gjort seg selv unnværlig... (nei, jeg har ikke glemt en u her!)

Hvis det virkelig var sååå viktig at du møtte på jobben akkurat i dag kunne pappaen ha vært hjemme. Ville begge firmaer gått konkurs om dere begge ikke møtte akkurat i dag? Tvilsomt at begge har kriser på jobben akkurat samme dag. Hva med at du hadde vært hjemme formiddag og pappa ettermiddag, eller motsatt? Jeg tror dere rett og slett valgte det som var mest komfortabelt for dere, de voksnes, skyld - og håpet at det ville gå bra med mini.

Og joda, mini overlevde sikkert dette i dag. Men har du tenkt på at du bygger ned minis immunforsvar ved å utsette h*n for stress når h*n er syk? Har du tenkt på hva mini går gjennom om h*n blir så syk i barnehagen at de må ringe deg? Det tar kanskje ikke livet av mini, men det er vondt å være syk i travle og støyende omgivelser som barnehager ofte er! Jeg tviler ikke at du er glad i din mini, men jeg synes du gjør veldig dårlige valg med tanke på at mini er ditt ansvar!

Har du tenkt på hva du kanskje koster samfunnet pga ditt valg i dag - ved at flere andre barn kan ha blitt smittet av ditt barn og flere andre foreldre må være hjemme fra jobb pga deg? Ut fra dine argument bryr du deg vel katten i det... Sorry, ingen støtte herfra!

Du sier egentlig det meste i din første setning, HI....

"Sånn er det med travle foreldre som må jobbe." Dere har tydeligvis lagt opp til et liv som er for travelt til å prioritere barn. Det er deres valg!

Din andre setning "Synd at samfunnet har blitt sånn egentlig..." er ikke annet enn en stor ansvarsfraskrivelse fra din side!

Det er IKKE samfunnets skyld at DU VELGER JOBBEN FORAN DITT BARNS HELSE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...