Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å gå opp for meg at tiden snart er inne for min lille mageboer til å komme ut. 20 dager igjen, og jeg må si jeg gleder meg til å se min lille skatt. Problemet er at bekkenløsningen har tatt seg så veldig opp de siste ukene, og nå kan jeg så vidt verken stå på bena eller gå. Alt gjør forferdelig vondt, i bekken, symfyse og halebenet. Ikke mindre plages jeg, som så mange andre, av søvnmangel - jeg legger meg på en side men må fort over på andre siden da jeg får krampeliknende smerter i hofta jeg ligger på. Og over på andre siden igjen. Så jeg blir sliten og tar lett til tårene, og føler situasjonen nok er mer håpløs enn den faktisk er. Mener, jeg burde jo heller glede meg over hva jeg har i vente. Tro meg, det gjør jeg også. Men jeg har begynt å tenke så mye på fødselen, og lurer på om dette kommer til å gå når jeg har så forferdelig vondt i bekkenet mitt allerede nå? Hvordan har dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Butterfly84, jeg vet veldig godt hvordan du har det - jeg sliter med det samme og det er for 2. gang. Bekkensmertene kommer du ikke til å kjenne til under fødsel, du blir bare begrenset ifht fødestillinger. Men jeg tror absolutt ikke at det er vondere å føde når en har bl. Jeg hadde en veldig fin fødselsopplevelse, men fikk ikke være i badekar siden kriteriene var at en skal kunne komme seg inn og ut av på egenhånd.

Så mitt råd er - hold ut! Det går mye bedre enn du tror! Fødselen er mer enn lettelse når en har så mye smerter i svangerskapet.

Skrevet

Ingen grunn til å bekymre seg (-: Sansyneligvis går fødselen kjempegreit og etter fødselen kommer du til å sette masse pris på den "nye" og friske og lette kroppen din. Lykke til (-:

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Dere er til stor hjelp!! Fantastisk at det finnes sånne forum. <3

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt også.. Har termin om 4 uker, og sliten veldig med bekkenet, går du til noe behandling?

Jeg har gått til en fantastisk fysioterapaut, og vi har snakket mye om dette med fødsel og bekkenløsning.

Han sa til og med at de som har slitt med sterk bekkenløsning, noen ganger kan få en "enklere" fødsel enn andre, pga man er litt løsere i bekkenet. Om dette stemmer, gjenstår å se for min del hvertfall :) Men liker å tro på det :)

Masse lykke til, det går kjempe fint! Ligg med puter, eventuelt ammeputen rundt deg om natten, det fungerer ganske bra for min del.

Om ikke så lenge, så får vi treffe nurkene våre <3

Skrevet

Anbefaler dere med kraftig bekkenløsning og ha med sklilaken når dere skal føde! Gjør det så utrolig mye enklere når dere skal bytte side. Jeg brukte dette og måtte ha drahjelp i tilleg + hele ene beinet mitt var bedøvd av epiduralen (som krøllet seg) så her var det ikke mye som var mobilt altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...