Gå til innhold

overraskelse i vente, eller bare en myte?? ang ringtest, sterilisering og mannens mage ;)

Anbefalte innlegg

Jeg er en av dem hvor den såkalte ringtesten har stemt. denne fikk jeg utført av svigermor/bestemor for ca 15 år siden, lenge før jeg fikk barn..

har nå 3 barn, + hatt et par spontanaborter.

rekkefølgen over håndleddet ble: gutt-jente-gutt- jente- gutt - jente

jeg har født nr 1(gutt), mistet nr 2, født ny gutt, mistet igjen, og født gutt - altså mangler den siste jenta i følge denne.,

mannen min fikk følgende rekkefølge: jente(mistet)-gutt-jente(mistet)-gutt-jente noe som er naturlig siden min førstefødte har en annen far.

Nå har jeg mistanke om at jeg er gravid(tross at min mann steriliserte seg for 6 år siden , og NEI ingen på si' her i gården)

prøvde ringtesten bare for gøy nå, har ikke tatt den siden sistemann ble unnfanget - og den viser det samme. ei jente til slutt.

prøvde over magen min, og den viste jente... så bare for skøy prøvde jeg over mannens mage, her skjedde det ingenting. ringen forble rolig.

så nå er jeg meget spent.. skal til legen på mandag. kan dette virkelig gå an? 6 år etter sterilisering???

noen med erfaringer eller tanker

Fortsetter under...

Det går an at sæd strengene vokser sammen igjen, men det er veldig sjelden.

Jeg tror egentlig det er en myte ja, og når du ønsker noe sterkt så blir det gjerne at man overtolker tegnene.

Ta en test da vel ?

skal teste men venter til legetimen på mandag ;) er på hytta nå.

tror også litt på det du sier, Brød og sirkus, om at tegnene gjerne blir sterkere om man overtolker/ønsker noe. Men saken er at vi har vært så heldige å fått de barna vi ønsket oss.

Nei, jeg kan jo aldri tenke meg at jeg er gravid. men uteblitt mens, småkvalm, trøtt, hormonsvingninger i form av lett på gråten i et øyeblikk, og pisse sur i neste, forandret utflod, hadde en dag med sporblødning rundt forventet mens...

overgangsalderen kanskje ;) i en alder av 37?? jaja , vi får se..

Takk for svar, dere :)

Sjansen for at du er gravid er ikke veldig stor, og ringtesten ville jeg ikke stolt på. Men de andre tingene du ramser opp er jo graviditetstegn da, så kanskje du er av de få som opplever dette?

Kopiert fra helsenett:

Hos cirka 0-2 prosent av de opererte åpner sædstrengene seg igjen, med graviditet som følge, alt etter hvilken metode som benyttes.

Det er viktig å sikre seg at inngrepet har vært vellykket, ved å ta en sædprøve to og tre måneder etter inngrepet.

Det har forekommet at mannen er blitt fruktbar flere år etter at inngrepet er utført, noe vi ikke kan gardere oss mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...