~ Kali ~ Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Jeg er 28 uker på vei og har gått opp 3 kg i svangerskapet. JM var litt bekymra på forrige kontroll i begynnelsen av mnd for jeg går ikke opp i vekt, og alle rundt meg sier jeg er så liten. Jeg fikk faktisk spørsmål i dag om jeg allerede hadde fått babyen også. Jeg spiser så mye jeg orker og har plass til, og prøver å spise oftere enn jeg gjør utenfor svangerskapet(er ganske "småspist" som familien kaller det). Jeg er ikke i jobb og har vært dårlig hele svangerskapet, så jeg kan ikke si jeg har vært i så forferdelig mye aktivitet heller. Har flere ganger vært sengeliggende i flere dager på rad. Hvordan påvirker dette babyen i magen? Får den mindre næring når jeg ikke klarer å få vekta opp? Eller er det bare jeg som er på "slankekur" under graviditeten mens babyen vokser til som den skal?
trippeltopp Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 En skulle tro at så lenge du spiser nok og variert så får babyen i seg det den trenger.. om jordmor var bekymret så ville det vel være greit med en ul for å se at babyen vokser som den skal...? Magemålene er jo også en indikasjon på det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå