Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 uker på vei og har gått opp 3 kg i svangerskapet. JM var litt bekymra på forrige kontroll i begynnelsen av mnd for jeg går ikke opp i vekt, og alle rundt meg sier jeg er så liten. Jeg fikk faktisk spørsmål i dag om jeg allerede hadde fått babyen også. Jeg spiser så mye jeg orker og har plass til, og prøver å spise oftere enn jeg gjør utenfor svangerskapet(er ganske "småspist" som familien kaller det). Jeg er ikke i jobb og har vært dårlig hele svangerskapet, så jeg kan ikke si jeg har vært i så forferdelig mye aktivitet heller. Har flere ganger vært sengeliggende i flere dager på rad.

Hvordan påvirker dette babyen i magen? Får den mindre næring når jeg ikke klarer å få vekta opp? Eller er det bare jeg som er på "slankekur" under graviditeten mens babyen vokser til som den skal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En skulle tro at så lenge du spiser nok og variert så får babyen i seg det den trenger.. om jordmor var bekymret så ville det vel være greit med en ul for å se at babyen vokser som den skal...? Magemålene er jo også en indikasjon på det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...