Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita datter på snart 7 uker,og hun gulper så fælt!

Det er 4-5 skift iløpet av en time på morgen under stell,og sånn har vi det hele dagen!Gulper seg selv ned,meg ned,bilstol,tepper og alt..

Hun får NAN siden jeg har mistet melken i puppene.

Er det noen der ute som har tips,råd,veiledning til hva jeg kan evt gjøre for å få mindre gulping?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig kjent ut! Stilken er 5 mnd og nå har det roet seg, men han gulper fremdeles endel..

Han får NAN, vi prøvde Hipp en periode men da ble det bare verre!

Vår redning har vært sånne "pynte-smekker" , vi har mist 20 av de, og da kan man bare bytte smekke istedet for bodyen:)

Skrevet

Gulping er ganske vanlig blandt flaskebarn desverre. Noe med at flaskesmukken stimuerer sugingen slik at det er lettere å overspise fra flaske enn fra bryst. Ting som kan gjøre det bedre er:

- Passe på å ta godt med rapepauser (så rekker de kanskje å kjenne at de faktisk er mette i tide også)

- Ha de litt i oppreist posisjon når de spiser

- Ikke legge de flatt ned rett etter de har spist

- Bruke flasker som skal hindre at barnet svelger luft når det spiser (f.eks dr brown), hvis det ser ut som det er et problem da.

For enkelt har det også funger å bytte mme merke, og det ser ikke ut som det er noen klar trend på hvilket merke som er best. Noen gulper mindre av Hipp, mens andre gulper minst av Nan. De to siste merkene på markedet er Collet og Babysemp (nb, babysemp har en annen blandetemperatur enn de andre merkene).

For oss hadde mme merket ikke noe å si, og hun brukte allerede en flaskesmukk som hindret luft. Men å ha henne litt "sittende" etter måltidet hjalp noe.

Hvis du føler at hun gulper ekstremt mye, mer enn normalt, så følg opp vekten litt på helsestasjonen og sjekk at hun legger greit på seg. Det ser ofte mye verre ut enn det er, det er som regel overskuddsmaten som kommer opp, og de får i seg det de trenger (unntaket er de som har reflux eller melkeallergi). Uansett er det utrolig slitsomt med all denne skiftingen på både mor og barn... Det er bare å bunkre opp med gulpekluter og gjerne håndkler også!

Skrevet

Gulpet hun mye da du fortsatt ammet henne?!

Lille nurket gulpet også forferdelig mye da han var mindre. Jeg måtte skifte gulpe/ siklesmekket og bodyene hans i ett. Sant skal sies så ammet jeg han da (og gjør det fortsatt). Så frem hun legger godt på seg skal du ikke bekymre deg så mye. Ofte skyldes det at lukkemusklaturen hennes ikke er velutviklet enda. Og det er helt normalt hos babyer. Det kommer til bli bedre etter hvert. Det hjelper forresten litt på å få henne til å rape under måltiden evt etter måltiden.

Tror nurket mitt sluttet og gulpet masse da han var rundt 3,5 mnd gammel, og selvfølgelig så begynte han desto å sikle mer pga tennene var på vei. Fikk sitt første tann allerede han var bare 4,5 mnd gammel. Når man endelig kvitter seg det ene problemet så dukker et annet, sånn går no` dagene... :)

Du får lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...