Gå til innhold

Hvordan er din 4 - 5 åring?

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvor vanlig det er at 4 eller 5 åringer ikke hører på foreldrene sine?

Min gutt vil ikke legge seg, kle seg, gå hjem når vi er ute på noe, hører stort sett ikke på det vi sier.

Han liker å finne på ting han ikke har lov til også og dette er meget irriterende...

Egentlig blir jeg bare veldig skuffet og lei meg over dette og føler jeg ikke klarer å være en god mor...

Jobber selv som pedagogisk leder i bhg og klarer fint å gjøre ting riktig med barna på jobb, men det er som om jeg blir helt blind når det gjelder mitt eget barn... Forventer kanskje for mye av han, er for streng osv.

Prøver å være tålmodig, men det må jo være grenser. Går på en del kurs gjennom jobb som omhandler barn med adferdsproblemer osv. PMTO, Egil Launes, Øyvind Kvello + mm og prøver alle mulige metoder med gutten min, men føler ikke vi kommer noen vei...

Hvordan er deres 4 - 5 åringer, og er dette helt vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143400847-hvordan-er-din-4-5-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

min snart 5åring er også i overkant trassig for tiden, hører nok med til alderen. Har selv gått på PMTO kurs, og der er jo mye å hente. Lag bra kort, forberede barnet, ikke diskuter, gi ordentlig beskjed osv., men det er jo en fordel at dere praktiserer det samme begge foreldrene.

Jeg er sikker på at du er en kjempeflink mor:-) Det er stor forskjell på egne barn og andres barn, jeg forventer nok litt mer av mine egne, og har mindre tålmodighet med de...

Vår 5 åring hører etter, for noe annet er faktisk ikke noe valg.

Jeg er også en person som ikke vil høre ordet trass, mener at det ikke finnes. Det handler om at de skal mestre og finne sin egen identitet. Da må vi være der å lede, gi ros, kritikk og støtte.

Selvsagt prøver han seg, men vi plukker det fort av igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...