Gå til innhold

Hva trenger den lille på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips om hva man egentlig trenger til gullet på sykehuset.

Pakker sykehusbagen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde på henne skjortene de hadde der,

og bleier hadde de og. Så sånn sett hadde vi egentlig ikke bruk for noe før vi skulle hjem.

Eneste jeg kommer på nå er sokker kanskje. Noen myke gode ullsokker.

Skrevet

Er ikke alle som har babytøy på barsel lenger, så jeg har pakket tøy til babyen; bodyer, bukser, sokker, ett par luer, ett par tepper, hentesett, noen gulpekluter og ett par votter (de er utrolige til å klore seg opp disse små). Har pakket ALTFOR mye, men tenker at d er bedre å pakke litt for mye enn for lite... Har så masse fint så var vanskelig å velge hva jeg skulle ta med! ;P Og hvis du havner på barselhotell etter fødselen så har de ingenting tøy der...

Skrevet

Klær og tynne bomulls luer som ikke er for store, helseteppe, myke kluter og håndklær (de på sykehuset er stive) bilsete, bæresjal og pupper (-; Har et hentesett i ull men det har jeg ikke tatt med ettersom det er varmt. Tenkte jeg skulle bruke helseteppe og legge over han i bilen om de trengs.

Skrevet

jeg har med litt egne klær og lue til den lille, for de på sykehuset er så stoore (her i allefall) og jordmor sa sist at jeg måtte ta med et minipar med ullsokker for de blir så fryktelig kalde på beina...ellers har de meste av gulpekluter ol på sykehuset...

Skrevet

Jeg har ikke bil og må nok ta taxi, kanskje de har babystol:-O Jeg tror jeg kjøper en stol selv, trenger en uansett:-)

Tar med ullsokker selv om det er varmt ute, lue, to sett klær, helseteppe og tynt ullteppe og smokk.

Tar ikke med håndklær og kluter.

Skrevet

Jeg tar med det som er nevnt her allerede +/-et par ting. Det viktigste er vel sokker - husker hvor kald storebror var på beina.

Ellers så tok vi ikke med bilsete forrige gang, da vi ikke har bil og skulle ta taxi hjem. Vi fikk OVERHODET ikke tak i taxi med så lite barnesete da vi skulle dra hjem, så mannen måtte reise og kjøpe bilsete og komme tilbake igjen. Stress!

Vi bor i oslo og lærte fort at så små barneseter ikke er standard i taxi - de fleste har kun sitteputer som passer for større barn. Så om dere planlegger taxi hjem og bor i oslo; ta med barnesete :)

Skrevet

Alida, jeg tror ikke du bør ta sjansen på at taxien har babysete. Så et sete til lillenurk må du skaffe deg:)

Jeg tar med en body, hentesett, tynn lue og en bleie i tilfelle det blir bæsjing på vei hjem.

Skrevet

Jeg pakket kun med sokker, lue og hentesett til mini når vi lå på sykehuset sist. Men pleierne tok av både sokkene og lua siden det var mer enn varmt nok inne - lue skal de kun ha ute fikk jeg beskjed om. Det spørs vel hvor du skal føde, men på SUS fikk vi låne både body og bleier til den lille. Trillesenga var og utstyrt med dyne, teppe og lammeskinn så vi trengte egentlig ikke å ha med noe.

Skrevet

Alida*englebarn har et flott tips til deg (-: Om du ikke har bil kommer du jo ikke til å bruke sete så mye og da er det kjempefint å ha et lite maxi cozy sete, de er kjempegode, uten isofix, å selges brukt på finn for rundt 500 kroner. Absolutt verd pengene. Hadde min maxi cozy med da jeg måtte til tannlegen og brukten den som "vippestol" Utrolig grei å bære med seg, lett og grei å passer en god stund. Bare husk å få med nyfødtputa når du kjøper, ellers kan du ikke bruke den på noen måneder.

Skrevet

Er førstegangs, så har jo egentlig ikke peiling på hva bebisen trenger.

Men satser på å ta med body, hentesett, liten lue og sokker.

Tepper, bæresjal (hvis vi får bruk for), gulpekluter, bleier og sånn putter jeg i barnevogna, som pappaen tar med når vi skal hjem. Vi har heller ikke bil, men satser på kollektiv transport hjem, så lenge jeg er pigg nok. (Ellers må vi ringe familie, låne bil, ordne bilsete og sånt, men det vil vi helst unngå.)

Skrevet

Tusen takk for masse svar!

Nå føler jeg meg veldig mye klokere :)

Vi skal bo på barselhotell så lenge alt går bra så da pakker jeg med litt klær til han! :)

Skrevet

Hei "2små,rosa&blå" Takk takk for tips:-)

Isofix trenger jeg vel bare om jeg har en bil selv forsto jeg, for den festes i bilen slik at stolen sneppes på? Er det like sikkert uten Isofix og er det lett å feste? Håper ikke jeg står og baler med dette i en taxi og a tdet blir lite trygt:-

Fant en fin stol på finn.no til 800 kr:-) Hva koster de ny?

Takk for svar:-)

Skrevet

Hei! Jeg fødte på St. Olavs i juni, og der trengte forsåvidt ikke babyen noe annet enn klær og bilstol til hjemreisen. MEN: Klærne på barsel var både store og upraktiske, så om jeg fikk velge igjen, hadde jeg definitivt tatt med et par bodyer! Ellers vil jeg si at det er greit å begrense mengden bagasje generelt, - jeg fikk ikke bruk for halvparten av det jeg hadde med til meg selv. Gikk rundt i sykehusklær under hele oppholdet. Bare et lite tips: På barselavdelingen hadde de bare bittesmå håndduker, så ta med stor/store håndduker til deg selv! Greit å ha når man føler for å ta en dusj....:-)

Skrevet

Jeg hadde ringt føden/barsel der du skal føde og høre hvordan de har det der. I -09 var vi i kr.s. og da ble det nevnt av ansatte der at i løpet av et par år kanskje de ikke skulle stå for sånt fremover pga innsparing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...