Gå til innhold

Baby vil ikke ta smokken, bare lillefingeren min...

Anbefalte innlegg

Han har et veldig sugebehov, snart tre uker gammel. Merker at han vil suge, men orker ikke mer melk av puppen (har ganske mye melk). Har prøvd både MAM og Nuk- smokker, men det eneste som roer han ved siden av puppen er lillefingeren min.... Litt hemmende! Noen tips?

Fortsetter under...

Ja, fortsett å prøve.

Min siste ville heller ikke ta, men jeg var sta og ville ikke ha en tommelunge igjen så smukken ble puttet inn og holdt på plass med en finger hver gang når han lå i armene mine og vi bare koste sammen. Etterhvert (noen uker etter da han var ca 2 mnd) beholdt han den selv ved søvn samt som våken.

Men, det er noen som aldri tar smokk bare så det ikke blir en skuffelse for deg hvis det skjer.

Gutten her tar nå både MAM og Avent sine om hverandre.

Dette er prikk likt som vi har hatt det her hjemme med mini. 1. dag på sykehuset ga jeg han smokk i håp om han skulle ta den, men han ble bare mer og mer forelsket i fingeren. Ville heller ikke ha pupp utenom måltid (for var jo mett og jeg hadde masse melk). Anyways, vi ga oss bare ikke med å prøve den smokken, lurte det litt til med at han sugde på fingeren og så på bytta vi til smokk, av og til gikk det, av og til ikke. Men etterhvert begynte han å gape mer og mer til smokken, og så tok han den helt (var da ca 8 uker). Hadde et lite tilbakefall der han nektet plent å ta noe annet enn fingeren igjen, varte ca en uke, men vi prøvde med smokk hver eneste gang og nå er det smokk smokk smokk!!!! Så, ikke gi dere, det er mitt beste råd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...