Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Søsteren min er gift og de har en datter på ett år. De er begge 27. Han har en hobby som egentlig ikke tar så mye tid, men han spiller fotball et par kvelder i uka. Når de har ferie eller i helgene og begge er hjemme med barnet og han skal spille fotball på kvelden må han ta hele ansvaret for dattera HELE dagen etter. For at han skal få lov til å spille fotball må hun kunne sove lenge, kunne sitte på pcen, sole seg, lese osv og ha dagen helt for seg selv, mens han står opp, steller, mater, leker og gjør ALT.

Er ikke det veldig spesielt?

Han er bare borte noen timer på kvelden og dattera blir lagt 19.00 og sover hele kvelden og natten uten å våkne...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143400622-er-dette-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er nå å dra det vel langt...

Jeg liker en tankegang der en sørger for at begge to får ha tid til sin hobby/interesse men det skal da ikke bety at den ene får sove og sløve hele helga!

Vi har delt helga mellom oss med tanke på soving på morgenen for eksempel, det er jo ganske normalt.

Annonse

Men det stemmer jo som det skrives over her at det er relativt normalt at den ene parten er lat (som regel pappaen). Men det er kanskje mer sjelden at det er satt i system slik din søster har gjort. Mange late mannfolk som ikke bidrar med barna, men de er til og med så late at de ikke gidder å skjule det bak et timeregnskap slik søstern din gjør.

Hvis de kun har dette barnet og moren vil ha så mye tid for seg selv så synes jeg faktisk hun er en dårlig mor..og hadde det vært motsatt så hadde selvfølgelig faren også vært en dårlig far...

Jeg hadde forstått det hvis det var snakk om 2-3 barn, og mor måtte ta kveldstell alene mens far spilte fotball..da tror jeg faktisk jeg også hadde sagt at ok, da tar iallefall du morgestell og går ut med barna så jeg for sove lenge...men ikke hele dagen, men det er fordi jeg vil tilbrine tid med barna mine...

Hørres mer ut som om mor her ikke liker å tilbringe tid med datteren sin, hu ser på det som en jobb der mann jobber turnus?!

Er jo slik du fremstiller det iallefall.....

Når det er sagt så men jeg at man skal dele alt, jeg kan også være litt streng på at ok, jeg gjorde det i går..din tur i morgen..men ikke en hel dag med mindre jeg har vært hjemme alene med barna en helg og er sliten...

Når det kommer til å leke med barna våre, hvem som står opp osv..så deler vi på alt.

Samboer er kanskje flinkere enn meg til å leke med barna og finne på ting med dem mens jeg gjør husarbeid..men jeg liker det slik:)

Vi er heldigvis flinke til å finne på ting sammen også..hørres ikke ut som din søster og hennes mann lever ett harmonisk samliv eller familieliv iallefall...

Ja, enig om at det høres veldig spesielt ut! Her i huset med barnet på to år så pleier vi å ta kveldsstellet sammen også står vi opp annenhver dag i helgene. Måltidene har vi sammen og bleia skifter den som merker at her er det noe muffens :)

Så hun er i samme hus som de, men bare sitter og rett og slett gjør ingenting, bare fordi mannen var borte noen timer på kvelden?

Får man ikke lov til å ha en hobby eller?

Hadde aldri falt meg inn å ikke delta en hel dag bare fordi mannen er på trening på kvelden.

Vel, barn KAN være en jobb!!!

Jeg er mye sliten, og jeg har barna MYE på dagtid, siden de minste ikke har barnehageplass enda. Hvis mannen min skal ut så får han stå opp så jeg får sove lenge og slappet av dagen etterp. Jeg mener faen ikke det er unormalt eller dårlig mor, men ja, jeg er SLITEN. Jeg trenger å hvile ut. Jeg gjør sjeldent noe gøy ute siden jeg ikke kjenner så mange her eller orker noe særlig, men de få gangene jeg er ute er det han som sover lenge og får slappet av.

Dere må faen meg ta dere sammen. Høres ut som damen i huset har god kontroll og ikke finner seg i å bli nedprioritert. En ting er å sitte hele jævla kvelden alene og kjede seg og kanskje kan barnet våkne, jeg ser du sier ungen aldri v åkner men det vet du faktisk ikke. En annen ting er at man gjerne da har gjort mye selv også.

Det er ikke bare menn som har rett på fri. Barn er slitsomt.

Herlighet, stakkars fyr!

For meg virker det som dama synes ungen er et ork, og vil ha så mye fri som mulig.

Hvis vi skulle gjort det slik, ville sambo måtte tatt ungene fra han kom hjem til de skal sove og alle dagene han har fri da jeg er hjemme med ungene...

Ja, syns det er veldig rart. De er begge ferdige med permisjonen, men far har hatt permisjon de siste mnd, så det er ikke sånn at hun har slitt seg ut hjemme med jenta heller. Det er far som har vært hjemme og hun i jobb.

Og JO, jenta sover hele kvelden og natten. Jeg er mye sammen med min søster og er der ofte på kvelden, så jeg vet at hun sover godt.

Så når han er å trener får hun fri hele dagen etter, selv om barnet sover hele kvelden.

HI

Mm, enig.

Klart jeg blir sliten av å være hjemme med en duracell-kanin hver dag, og lillingen gjør ikke så mye av seg. Men jeg krever ikke "gjengjeld" av sambo; Det er da barna våre det er snakk om, ikke tjenester...

Får jo fri hvis jeg vil noe, kino, bytur uten barn osv men litt vanskelig siden jeg fullammer lillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...