Gå til innhold

har en gutt som gråter for alt mulig. Hvordan vil barnehage tilværelsen bli for han.

Anbefalte innlegg

Han er 10 måneder og starter i barnehagen i slutten av august. Han er en sart liten sjel som gråter over det meste. Hvis noen prater for mye mens han skal spise, gråter han. Hvis det generelt er for mye snakking og gjerne litt ivrige høye stemmer, gråter han. Hvis han hører en morsk stemme, eller en høy lyd (barn som hyler av glede for eksempel), ja da gråter han. Hvis en sier ting som nei, det er ikke lov osv til han eller andre barn, jo da gråter han. Så som sagt gråter han over alt mulig. Er ikke sånn sinna/trass gråt, er mer sånn kjempe trist og snørr og tårer spruter.

Og ja må jo ikke glemme at han trenger 5-10minutter i fanget å kunn ha det stille og rolig etter han har sove. Får han ikke det er han så lei seg å gråter for fullt.

Nå er jeg bekymra og redd for hvordan det skal gå med gutten min i barnehagen. Redd de ikke har kapasitet til å gi han den omsorgen og tryggheten han trenger. Dette er ikke noe som har kommet den siste tiden, han har vært på den måten siden han var 3-4måneder gammel.

Noen der ute som har erfaring med sarte sjeler? tips til hvordan gjøre han mer trygg tas imot med takk. Hvordan skal jeg gjøre det med barnehagen? Tror jeg skal be om en samtale med ped leder før han begynner, men blir det for dumt?

Han er i barselgruppe en dag i uka, treffer venner med barn på rundt samme alder ett par ganger i uka. så mange av tinga burde han jo blitt vant til. Og han har søsken her annehver helg og onsdager.

Fortsetter under...

Ta kontakt med ped leder og snakk med henne.

I barnehagen er vi vant til ta mot alle slags barn og vi bruker de første mnd på å gjøre dem trygge. I fjor høst gikk jeg med en utrolig usikker jente i ene hånden nesten to mnd før hun endelig turde slippe hånden min for å leke med de andre barna.

Gutten din kommer helt sikkert til å bli vant med skarpe lyder etter noen uker i barnehagen. De voksne kommer til å ha ham tett på seg og vil ta seg av ham hvis han blir skremt. Når han bare er 10mnd vil han automatisk få mye oppmerksomhet fra de voksne.

Det går nok bra skal du se:)

Stort sett går det greiere enn forventet, minsta mi var hele 16mnd og skikkelig kronisk mammadalt da hun begynte i barnehagen, men det gikk over all forventning. Var faktisk mye verre med hun som var 3år i starten og som vi trodde ikke kom til å reagere nevneverdig. De knytter seg fort til personalet og vanligvis prøver de i småbarnsgruppene at de aller minste har noen få voksne i starten som omsorgspersoner.

Gjest ♥ JuniGull10 ♥

Han begynner ikke før i slutten av august sier du, så du har litt tid igjen til å håpe på at han blir litt tøffere! ;-) Du fikk tipset ovenfor, men ring personalet litt i forkant av oppstart og be om en samtale. De er nok vant med dette.

Min sønn har vært skikkelig redd for høylytte barn, bl.a det ene søskenbarnet sitt på snart 3 år, men nå bare dytter han søskenbarnet sitt unna om han kommer for nærme, så de blir tøffere etterhvert! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...