Gå til innhold

Finnes det muligheter for å komme tilbake til "normalvekt" igjen innen 4 uker etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Ta bryllupet enten før du føder eller 6-12 mnd etterpå.

Du KAN i verste fall ende med keisersnitt, og da er det ca null sjanse for at du er i stor form til å planlegge bryllup rett etter det...

Bryllup er MYE arbeid, med mindre du betaler en som kan planlegge og ordne alt for deg slik at du kun trenger å dukke opp den dagen..

Fortsetter under...

Hva i alle dager stresser du med.

Altså svangeskapet lever sitt eget liv.Jeg spiste mer snop enn til vanlig og trente ingenting (trente 3-4 ganger i uken før jeg ble gravid). Likevel gikk jeg ikke opp mange kiloene. Men var nok en del tap av muskelmasse.Kroppen er ikke helt den samme likever. Nå har jeg mer fett og mindre muskler, men ser slank ut med klær på. Magen er litt slapp, men med litt styrke kjernemuskulaturen så skal den nok komme seg.

Vet om de som har spist sunt og trent udner svangerskapet, men likevel godt opp flerfoldige kg. Det er ikke så lett å styre.

Jeg gikk ned alle mine gravidekg rett etter fødsel, pluss et par kilo til, men magen var jo mye slappere. Tar jo ca. 6 uker før magen er klar for trening igjen. Altså de rette magemusklene.

Men det skader jo ikke å spise sunt og trene mens du er gravid, da er det lettere å komme til hektene etter svangerskapet.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor man skal stresse så fælt med dette. Er ikke baby og babytiden viktigere enn å komme forstest mulig i form?

ok, nå leste jeg at du skal gifte deg. Vet du, jeg hadde uten tvil utsatt bryllupet. Du vet aldri hvordan hverdagen kan bli. Du vet ikke om du får en rolig eller urolig baby. Kanskje må du stille opp på bryllupsdagen med blåe, hovne ringer rundt øyne og du føler deg helt dratt i ansiktet. Sminke funker ikke helt når man mangler glins i øyene.

Kanskje føler du deg heller ikke motivert til å drive med bryllupsforberedelser når du har en baby som kommer til kreve av deg ganske ofte. Uansett hvor mye du forbereder før fødsel, blir det uten tvil mye foreberedelser som gjenstår de siste 4 uken før.

Det er bare min mening: Har du troen, så får det du til. Men jeg tror det hadde vært deiligere får både deg og baby å ha roen til å slappe av. Både under og etter svangerskapet.

Lykke til!

Tenk om babyen kommer 2 uker på overtid! Ikke finn på å håpe på at du skal være i form til et bryllup. Da tenker jeg uten smerter og med normal psyke. Fasongen er det minste problemet mest sansynlig. Jeg vil anbefale deg å vente om du drømmer om et prinsessebryllup der alt skal være perfekt. Du har helt sikkert nok med å være mamma så kort tid etter fødsel.

Jeg sier som flere her oppe: Barseltiden er tøffere enn man tror (for de aller fleste, det finnes unntak selvagt. Barseltiden min med nr.2 var som himmelen kontra første gang. Men jeg ville likevel ikke orket et bryllup 4 uker ettepå. Da hadde jeg neppe fått tid til babyen min). Det er ikke så idyllisk som det kan se ut som. jeg ble sjokket over hvor tungt det faktisk kunne være. Første gang hadde jeg vondt i underlivet i et par uker, jeg var svingende i humøret, følte meg tungsindig og jeg var kjempetrøtt hele tiden. Jeg ser tilbake på bildene. På bilder hvor jeg hadde sminket meg og prøvd å fli meg litt, så nyttet det ikke .Jeg så helt forjævlig trøtt ut.

Jeg var også så sliten mange ganger at det var såvidt jeg orket å kle på meg og dusje.

Nå mener jeg ikke å skremme deg da, dette går seg jo fort til som regel, men det sier bare litt om hvor upassende det er å ha et bryllup akkurat da.

arranger det heller året etterpå. Da kan det jo hende at babyen din kan gå opp kirkegulvet som en liten brudepike/gutt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...