Gå til innhold

Redd Barna SOS Barnebyer

Anbefalte innlegg

Vi har i mange år fjernadoptert ei flott jente som bor i Libanon som vi sendte brev, bilder og små gaver til. Helt uproblematisk, hun fikk gavene og vi fikk fine tegninger og kort hun hadde laget selv.

Nå har hun flyttet ut av Barnebyen og vi har fått et nytt fadderbarn fra Etiopia. I velkomstbrevet får vi litt opplysninger om praktiske ting, og der står det bl.a. at det anbefales ikke å sende gaver da de oftest "forsvinner" på veien.

Er det noen som har erfaring med å sende ting til land i Afrika, og som har råd å gi oss? Jeg vurderer å sende småting likevel, det er jo ikke store summen det er snakk om. Og tenk så glad lille gutten blir om gaven faktisk kommer frem....

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399993-redd-barna-sos-barnebyer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fadderbarn gjennom plan, og de har sluttet med mulighet for å sende gaver, fordi det skapte misunnelse mellom barna og dermed ble mer ulempe enn glede. Det tydeliggjorde forskjellen mellom barna som hadde faddere og de som ikke hadde.

Synes det er synd, jeg likte å finne julegave til fadderbarnet, men jeg ser poenget..

Man kunne kanskje reise ned med kasser som er felles for alle barna, slik som Norsk Misjon i Øst gjør til barnehjem i... ja, nettopp øst.

Men det krever jo at noen tar seg tid.

Dessverre er det maange barnehjem i verden som trenger slike kasser med såpe, leker, klær og sko.

Jeg jobbet en stund i afrika (ikke etiopia), og det ble ofte misunnelse når barn med faddere fikk gaver. Jeg sender derfor aldri gaver, men heller brev og bilder.

Jeg har tre fadderbarn gjennom Plan, støtter to SOS barnebyer og Redd barna. Til jul gir jeg heller en større penge gave til organisasjonene som de kan bruke der det er behov enn å gi gaver som skaper misunnelse!

Håper flest mulig skaffer seg fadderbarn, det gjør livet utrolig mye bedre for de som får støtte!

Tusen takk for gode svar. Det viser seg at det er lurt å få andres synspunkter på ting, for jeg har faktisk ikke tenkt på at det kan blir misunnelse når noen få får gaver - jeg tror jeg innbilte meg at alle barna har fadderer, men det stemmer selvsagt ikke :/

Da tror jeg at jeg holder meg til brev og bilder, og kanskje noen små ark med klistermerker:)

Oppfordrer med det samme ALLE til å få et fadderbarn - det er snakk om 250 kr/mnd, man merker ikke at pengene blir trekt fra konto engang:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...