BareMeg73 Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Lille snupp her er tre uker. Om to uker skal vi på ferie. Når vi vasker henne ved bleieskift her hjemme bruker vi bare vann, skyller henne i vasken. På ferie får vi ikke gjort det hver gang, og heller ikke på flyet. Har ikke lyst å bruke våtservietter nedentil på henne, men vi må kanskje det....? Kan jo selvfølgelig bruke vann på flaske på flyet og ha dette på mesoft... Men blir ikke det mye søl da? Hva syns dere?
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Ville brukt våtservietter på reise, selv om jeg også foretrekker lunket vann. En trenger ikke vaske hver gang hvis det bare er tiss.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 Ville brukt våtservietter på reise, selv om jeg også foretrekker lunket vann. En trenger ikke vaske hver gang hvis det bare er tiss.
BareMeg73 Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2011 Hun har avføring stort sett ved hver bleieskift. Ja jeg tror nok det at jeg bare må bite i det sure eplet og bruke vårservietter. Er så redd hun skal bli sår av det.
Gjest Madolyn Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Her i huset har det gått i både våtservietter, mesoft med lunkent vann og mesoft med babyolje (v/avføring) og gutten har ennå ikke vært sår nedentil ;D Viktigste er å skifte bæsjebleier så fort de oppstår, og generelt holde en så god hygiene på dem nedentil at du kunne ha kysset dem på stumpen (ikke at man gjør det altså, men det bør som sagt være så rent etter et bleieskift at du er villig til det). God tur ;D
Mammahjertet <3 Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 Vi har brukt våtservietter på lillesnuppa her i huset helt siden hun var nyfødt. Spesielt hvis hun har hatt mega bæsjebleier. Jeg har pleid å kjøpe våtservietter av merket Unik sensitiv. De er veldig skånsomme mot babystumpen. Hun har aldri reagert negativt på de. Anbefales.
Gjest Madolyn Skrevet 14. juli 2011 #7 Skrevet 14. juli 2011 De vi bruker er fra Dermica og fra Dr Greve, fornøyde med begge
Håpefull77 Skrevet 14. juli 2011 #8 Skrevet 14. juli 2011 Jeg ville brukt våtservietter der du ikke får brukt vann. Men ta med sink salve, min blir sår uansett hvilket merke vi bruker, men ofte hjelper det å tørke over med en våt klut etterpå. Kan du ikke ta med noen plastposer hvor du har våte kluter i, så du får vasket henne dersom du ser at hun blir sår.
BareMeg73 Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2011 Takk for gode svar :-) Tar med både våtservietter og mesoft som er våte og ligger i pose. Har hørt at de våtserviettene fra obs er bra, noen med erfaring?
mammasgull:) Skrevet 14. juli 2011 #10 Skrevet 14. juli 2011 Viss du tenker på de xtra serviettene, så er de bra. Har brukt de på gullet mitt hver dag i 6 mnd. Hun har aldri vært sår!! Heller aldri hatt antydning til rødhet. Du forebygger faktisk sårhet med å bruke litt såpe, og da er våtservietter en god ting.
Nat27 Skrevet 14. juli 2011 #12 Skrevet 14. juli 2011 Bruk noen milde våtservietter til å vaske bort bæsjen, og ha med en våt klut i en pose som du vasker over stumpen med etterpå.
littlefairy Skrevet 14. juli 2011 #13 Skrevet 14. juli 2011 Det går helt fint å bruke våtservietter, men velg en som er uten parfyme og alt annet drit som fins der ute!! Da er det bare å vaske i vei uten å bekymre seg for sårhet etc =) Her er en flott liste over de beste på markedet, inneholder ingen potensielt allergifremkallende, miljøbelastende eller hormonforstyrrende stoffer. http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-barn/Produkter-til-baby/Vaatservietter
lillenims Skrevet 14. juli 2011 #14 Skrevet 14. juli 2011 Hva med å kjøpe engangs papirkluter og fukte i vann og ha i en plastpose? Ha gjerne en ferdig bunke liggende tørre i en ny pose, så kan du fukte dem når de gamle er oppbrukt, så slipper du tenke på om det blir bakterier i den våte posen, det kan det nok bli om de ligger i dagesvis (men en dag går helt sikkert fint). bleieboden.no selger en løsning med flergangskluter i eske som du fukter med vann og sitron-greier (tror jeg), sitronen hemmer bakterievekst. Vi bruker ha liggende et par tørre vaskekluter i en pose i vogna vi har i bilen sammen med bleier, det er veldig kjekt å slippe lure på om reserveløsningen er tørka ut eller bunnfrossen når vi plutselig trenger den Etterhvert hender det nemlig at man glemmer stelleveska på snarturer.... Ellers er svanemerka kluter helt greie, og foreldre&barn hadde test av kluter i siste nummer, finner den ikke på nett i farta. Et siste tips er forresten at det er lurt å prøve engangsklutene før du står på en trang flydo, de er nemlig forskrekkelig tynne (kanskje det går bra om du er vant med mesoft), og du trenger nok en del av dem de første bæsjebleieskiftene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå