BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Har en gutt paa 5 uker, og helt siden helt nyfoedt har vi slitt med det vi foerst trodde var oeyebetennelse. Fikk oeyedraaper mot det da han var bare 5 dager gammel, men selv om det ble bedre, kom det hele tiden veldig til stygg soevn i oeyet, gulaktig og store mengder, i tillegg til at han graat med masse taarer helt fra starten av, som var litt rart. I gaar fikk vi hoere det kommer av tett taarekanal, og i ny og ne vil oeyet betennes og trenge behandling, men vi maa se det an til han er 3-4 mnd gammel med eventuell behandling og aapning av taarekanalen. Noen her som har hatt slik situasjon hos sine barn? Kan det gaa seg til rette av seg selv? Noe man boer/ikke boer gjoere?
Flaggermusa Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Det er veldig vanlig hos nyfødte babyer. Min pjokk hadde dette, og fikk tips om å dryppe morsmelk på øyet. Det hjalp faktisk. Vask øyet med en våt klut, fra yttersiden og inn mot nesen for å få vekk gugget, så drypper du noen dråper morsmelk på øyet. Går over på null komma niks
Maewin Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 Snuppa hadde dette fra fødselen av, og det gikk veldig frem og tilbake hvor mye. Det gikk mest vekk av seg selv, men når hun fikk store gugger gult brukte vi en liten bomullsgreie med saltvannsløsning for å vaske vekk, og litt morsmelk i etterpå. Du kan også prøve å massere forsiktig i øyekroken med en q-tip!
Mrs. Zoidberg Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 Jepp, hadde samme problem med tett tårekanal med størstepia. Var der helt fra fødselen, ofte mye rusk og gikk ikke bort av seg selv. Prøvde å massere med lillefingeren og q-tips i øyekroken, men turte liksom ikke ta så hardt i, men etter 15. forsøk sikkert så plutselig var det som om at noe løsnet inni der, og helt sykt mye gult gørr som kom ut. Etter det var problemet borte, på sekundet
ToneC Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Jeg har akkurat det samme med gutten min. Han er 5 uker nå. Har vasket med saltvann på tupfer. Var hos legen i dag og fikk øyedråper, men han sa vi kunne se an. Ikke så lyst å bruke antibiotika på han når han er så liten, men ser ikke betent ut- bortsett fra det gule. Men hvor er det jeg skal massere??
Mrs. Zoidberg Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 Du masserer i øyekroken, altså mellom nesebeinet og øyet, i "gropa", hehe:) kjenn etter på deg selv så finner du det.
to til tre Skrevet 14. juli 2011 #7 Skrevet 14. juli 2011 vår lille slet også med dette. Jeg prøvde morsmelk og saltvann, men syntes ikke noe hjalp noe særlig. det som til slutt hjalp var å massere forsiktig fra neseroten og nedover mot nesevingen (altså på siden av nesa). det er her tårekanalene går. Jeg gjorde det hver gang jeg ammet, satt bare med en finger og massserte litt mens han diet. Det tok ikke mange dagene før alt var borte
titti*mamma*i*februar11 Skrevet 14. juli 2011 #8 Skrevet 14. juli 2011 Lille snuppis her har også hatt tett tårekanal med masse gult puss. Har massert i flere mnd, vasket med saltvann og tupfer, vasket fra ytterst til innsert, dryppet med mors melk ovs - og ingenting hjalp. Fikk beskjed av legen på helsesatsjon at de ikke ville gjøre noe ift til dette før hun var 1,5 år fordi det som oftest ordnet seg selv - og legene på sykehuset ønsket ikke å åpne før hun var blitt såpass stor. Her for 14 dager siden (hun er 5 1/2 mnd nå) gikk det over til å bli øyekatarr, og fikk først noen dråper til å dryppe med - etter ei uke var hun fortsatt ikke blitt bedre. Fikk fusidin øyedråper - og etter 2 dager var øye bra - og det ser ut som tårekanalen åpnet seg samtidig=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå