BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Vi bor i Spania, og gutten min er 5 uker gammel. Neste uke reiser vi til Norge for et par mnd, og folger vaksinasjonskalenderen og kontrollene herfra, som jo skal fortsettes etter vi kommer hit igjen. De vanlige vaksinene som inngaar i programmet herfra skal det ikke vaere problem aa faa gjort der. Men jeg lurer paa dette med rotavirus vaksinen og meningokokk vaksinen? Naar taes de i Norge? Og inngaar de i vaksinasjonsprogrammet? Hva koster de i saa fall hvis de ikke gjoer det?
Babyønske �� Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Meningokokk er ikke en vaksine som inngår i barnevaksinasjonsprogrammet, men de får en vaksine mot en influensa(Hib) som kan gi hjernehinnebetennelse. Denne gis første gang ved 3 mnd. Rotavirus er heller ikke noe det vanligvis vaksineres mot i Norge. Men kan såvidt jeg vet tilbys fra 6 uker til spedbarn som skal ha et lengre utenlandsopphold Her kan du se hvilke vaksiner som inngår i vaksinasjonsprogammet: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/vaksinasjonsprogrammet-i-norge-3171.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå