Gå til innhold

Flytte til Østfold

Anbefalte innlegg

Mannen min har fått ny jobb, og vi må flytte. (jeg jobber freelance hjemmefra og kan jobbe hvor som helst, og er også veldig klar for nye utfordringer, nytt sted). Siden mannen vil ha "nedslagsfelt" over hele Østfold, står vi veldig fritt til hvor i Østfold vi skal slå oss til ro, men vi må flytte dit siden vi har base i Buskerud nå. Noen Østfold-damer som kan tipse meg om de beste stedene å bo med små barn i Østfold? Barnevennlig, fornuftige huspriser, "trygge" forhold er viktig for oss.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399738-flytte-til-%C3%B8stfold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har bare godt å si om Spydeberg. Det er en hyggelig kommune, gode fritidstilbud til både barn og voksne, jenter og gutter, og passe avstand til Oslo....

Kommunen satser også på å tilrettelegge for friluftsliv for liten og stor.

Butikkene er vel ikke overveldende mange, men de som er er bra, og kundeservicen er upåklagelig. Selv om jeg har flyttet fra Spydeberg nå, tar jeg gjerne en tur innom Spydeberg elektriske når jeg trenger noe fra deres varesortiment.

Ja, det er meg som har anbefalt Spydeberg lengre oppe.

Jeg har forresten god kjennskap til alle kommunene i Indre Østfold, og for meg er det ingen sammenligning engang: Spydeberg er best på det meste.

Vi bor i Rygge og er strålende fornøyd med det.

Nærme Moss, Fredrikstad og Oslo, men likevel litt tilbaketrukket og rolig.

Selv jobber jeg innenfor rusomsorgen og undommene som kommer til oss som er fra Østfold, er jevnt fordelt over hele fylket. Altså ingen plasser som peker seg spes. ut.

Lykke til med flyttingen :)

Annonse

Får slå et slag for Rakkestad jeg da. :-)

Ikke en veldig stor plass, men passe stor synes nå jeg.

Her er det ganske mange tilbud til barn/ unge. Stor flott idrettshall, svømmehall, musikkskole, fotball/idrettsannlegg, skal lage skatepark, musikk korps, speideren, 4H, ski og sykkellag, kor, skyting, kino, bibliotek... tja det meste egentlig.

Vi har egentlig et ganske fint sentrum, med en god del butikker, og kommunen har store planer om utbygging.

Her er det full barnehagedeking, med godt utvalg av private og kommunale. Har tilogmed en bhg som holder alt av yttertøy og som VASKER yttertøyet! :-)

Masse flott natur, i bøtter og spann.

Ikke langt til større byer som Sarpsborg og Halden, og bare litt over en time til Oslo. Går pendlertog til Oslo.

Fine og barnevnnlige boligfelt, og masse fine tomter.

Så kom hit til oss! :-)

Jeg slår også et slag for Spydeberg. Har selv bodd her hele livet. Kjempebra og mange tilbud for barn og unge. Sentralt til det meste. Tog som går både hit og dit. Jobber selv i en av barnehagene og anbefaler alle barnehagene her på det varmeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...