Gå til innhold

Hvorfor er ikke vi mødre i Norge så nøye på bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Min datter sluttet når hun var 2 1/. Fra dag en uten bleia var det ingen uhell, hun var stolt, ba om å tisse/bæsje osv. Ble selvfølgelig stadigvekk påminnet do. Jeg la tissepledd i sengen, (jeg synes nattbleie er idioti) men det var ingen uhell her. Vi var i hellas på tidspunktet hun sluttet, her regagerte flere på at hun var 2 1/2 og fortsatt hadde bleie (da sluttet vi)

Jeg har snakket litt med forskjellige, og i andre land er det normalt å begynne bleieavvenning ved 1års alderen. er ikke det veldig tidlig?

Men ser også noen som går med bleie som 3 og 4 år, har til og med en venninnne som bruker bleie på natta på dattern sin på 5 1/2, ungen tisser også på seg hele tiden!

i flere land får de ikke begynne i bhg så lenge de går med bleie, og dvs jo tidligere barnet slutter jo fortere får mor tjent penger. Og det funker jo. hvorfor drøyer vi til 3-4 årsalder??

Fortsetter under...

Det er fordi de som har erfaring med det syns det så mye lettere når barnet selv er klar for det. Det koster lite å fortsette bleiebruk, det er ikke mye arbeid og det er normalt her, dermed ingen hast. Det hørtes ut som din datter var motivert. MIn sønn på 2.5 år er ikke motivert. Har prøvd med kule boxere, gi premie hver gang han sitter på potta osv. Men han klarer ikke tisse på potta, do eller andre steder enn bleia. Med andre han er ikke spesielt motivert eller klar, og jeg ser ikke det store poenget med å presse det gjennom. Det fungerer enn så lenge å bruke bleier både hjemme og i barnehagen.

jaja, det mener jeg også! Min datter var motivert, og det er ikke noe poeng å presse sønnen din om han ikke er klar! Jeg mente ikke at jeg er så tidlig ut og andre ikke :o) Lykke til videre, tisser nok snart på potta;)

Mente rett og slett oss norske mødre generelt, og hva som gjør forskjellen på at vi ofte er tregere.. Riktignok synes jeg 4 og oppover er til bekymring, og meget sløvt av foreldre å ikke finne en løsning på det ( så fremt det ikke er noe galt da)

og pappan kan også ta ansvar ja, herreminhatt. er mye som kveruleres på her på dib;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...