LillyLilly Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Så går det som det måtte denne gangen også! Var på UL i dag og Tulla har bare lagt på seg 300g på ca tre uker og vekst kurven har flatet helt ut. Det positive var at hun så bra fysisk ut og tuller seg noe voldsomt under ultralyden at legen mente hun kan være der inne to uker til. Da er det to uker til neste kontroll, så lenge ikke noe uforutsett skjer da selvfølgelig. Så om vi er "heldige" da, så kan Tulla bli født på Storebror sin bursdag, vet ikke helt om det er positivt eller ikke! Jaja, er vel bare å belage oss på noen uker på barneklinikken med vekst økning og mating! Håper virkelig jeg får ammet denne gangen. Hun blir muligens født i uker 33 da, så er jo lov å håpe at det går bra! Noen med erfaringer å dele?
tonjemor* Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Hei. Jeg var på kontroll hos jordmor 01.juli og da var jeg 30+3 og hadde ikke vokst noe på symfysen siden sist kontroll. Jeg er nå 32+2 og bestillt time hos legen til mandag fordi jeg har ikke vokst noen ting, vekten min går ned og folk sier at jeg er så liten. Hodet var langt ned i bekkenet på kontrollen hos jordmor, men ikke festet. Jeg føler nå at hodet er festet og magen har sunket. Jeg er redd for at min tulle heller ikke har vokst noe særlig. Har du opplevd dette med storebror?
Petrine +spire=❤ Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 Huff ikke noe kjekt når sånt skjer, men det er godt de oppdager det Jeg har selv ett barn født i uke 32. Han var da 1750 gr og 41 cm. Nå er det jo veldig forskjellig hvilke behov disse små har når de kommer til verden, men jeg regner med at du kanskje vil få lungemodningssprøyter siden faren for at det blir prematur fødsel er så pass stor. Dette vil gi babyen ett fortrinn. Det hadde ikke min da det var helt akutt. Først pustet han helt selv, men etter ett døgn kolapset ene lungen å han måtte på respirator. Dette hadde han bare i 1 døgn. Da gikk det på full fart fremover. Det viste seg å være en kjempesterk gutt Han ble utskrevet fra sykehuset 1 mnd før han skulle vært født, han var da 1950 gr. Etter det var han frisk og rask. Han hadde litt språkproblemer i oppveksten, men dette kan jo hvem som helst få... Nå er han en flott ungdom på 16,5 år =) Dette er min historie da og det er viktig å tenke på at det finnes like mange historier som premature babyer! Ønsker deg masse lykke til og håper at babyen kan få bli i magen så lenge som mulig.
LillyLilly Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2011 Storebror ble født i uke 35 med spontan vannavgang, han kom ut i seteleie, 2070g og var 47 cm lang. Han var fiks ferdig og perfekt, bare liten. Så da jeg ble gravid igjen fikk jeg beskjed oim at i uke 24 måtte vi inn på ekstra UL, der de oppdaget dårlig blodgjennomstrømning fra meg til morkaken. Så nå har vi vert til kontroller hver tredje uke og veksten har vert grei, men avtagende helt til nå da det tydeligvis har stoppet opp omtrent. Så satser på at hun legger litt mer på seg til neste UL så hun blir litt lettere å holde! Men var vel mest ammingen jeg tenkte på denne gangen, siden storebror ikke var intresert i pupp i det hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå